۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۸۸۵۹۲
شورای حوزه علمیه بوشهر در اطلاعیه‌ای؛

رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی تنها راه احیای همه جانبه حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ شورای حوزه علمیه بوشهر در اطلاعیه‌ای رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی را تنها راه احیای همه جانبه حوزه علمیه و آن را طلوع پرتابش توسعه جغرافیای تاثیر فرهنگی در تمامی ابعاد شخصی ، ملی و فرا ملی دانست.
حضرت آيت الله خامنه اي


به گزارش خبرگزاری رسا، شورای حوزه علمیه بوشهر در اطلاعیه‌ای به مناسبت سفر مقام معظم رهبری به قم آورده است: بی تردید رهنمودهای حکیمانه رهبر فقیه و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته العالیه) در باره کارآمدی اصیل حوزه های مقدسه علمیه تنها راه احیای همه جانبه حوزه ، طلوع پرتابش توسعه جغرافیای تاثیر فرهنگی در تمامی ابعاد شخصی ، ملی و فرا ملی می باشد و همچنین ضامن ارتقای سطح علمی و اخلاقی و موجب غنا بخشی محتوایی آن و افزایش قدرت مقاومت در دفاع مقدس فرهنگی درقبال تهاجم فرهنگی و تهدید نرم و فتنه های داخلی و خارجی به مکتب اسلام و تشیع و انقلاب شکوهمند اسلامی بوده و عامل رضایت ذات اقدس خداوند و وجود عرشی حضرت بقیه الله الاعظم (روحی فداه) و دیوان تبیان طریق تعالی حوزه است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: طرح «استقلال حوزه» که کلمه حقی است گاهی از آن اراده باطلِ «انزوای سیاسی و حتی فرهنگی حوزه» می گردد و «تعامل حمایتی حوزه و دولت اسلامی» را «تساقط استقلال حوزه» معنا می شود با آن که امام عزیز(ره) بر آن تاکید می داشتند و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (دامت برکاته العالیه) فرمودند: نظام فرزند حوزه است. باید حوزه از این مولود الهی در تمامی ابعاد حمایت کرده و آن را هدایت نماید بی گمان کناره گیری از آن کفران نعمت الهی انقلاب اسلامی بوده و گرفتاری در دام فتنه ها را به دنبال دارد و تخطی از فقه حکومتی و پایمالی خون شهدای بسیاری به ویژه شهدای گرانقدرروحانیت چون مطهری ها ، صدرها ، قدوسی ها ، دستغیب ها ، قاضی ها ، صدوقی ها و مدنی هاست. هم اینک با هدایت های گرانقدر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته العالیه) و بصیرت و حمایتهای الهی مراجع آگاه و ارزشمند تقلید (ایدهم الله تعالی) و فضلا و اساتید متعهد و بینا و دریای نور علم و اخلاقِ طلاب عزیز و کوشا ، حوزه های علمیه در طریق تعالی و تاثیر شگرف جهانی قرار داشته به طوری که تاریخ حیات حوزه های اسلامی هیچگاه آن را به خود ندیده که این یکی از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی و آرزوی دیرینه بزرگانی چون شیخ مفید ها،شیخ طوسی ها ، سید مرتضی ها،شهید اول و ثانی ها ، آقا باقر وحید بهبهانی ها،میرزای قمی ها،صاحب جواهرها ، شیخ انصاری ها،محقق اصفهانی ها،شهید صدرها،علامه طباطبایی ها و امام عزیز و مطهری ها بوده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: گاهی نیز با اندیشه نا بخردانه «تجمّد حوزه» راه «ایستایی و میرایی حوزه» خواسته و «تحوّل» نوعی «تنزّل» دانسته می شود که این یکی از بزرگترین خطاهای سرنوشت ساز تاریخ حیات و زوال حوزه های اسلامی و شیعی می باشد و این ستم بر حوزه مدینه و حله ها رفت و از نقشه حیات حوزه ها محو شدند. .

بی گمان »تحصیل عمیق»، «تهذیب دقیق»، «تحوّل کارآمد»، «تولید علم و نظریه پردازی های اصیل«، «توسعه جهانی فرهنگ اسلامی و تشیّع»، «مدیریت همه جانبه» و «تعامل حمایتی حوزه و نظام مقدّس اسلامی» که رهبر عظیم الشأن انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (دامت برکاته العالیه) در بیانات خویش بر آن راهنمایی فرموده اند تنها راه حفظ داشته های اصیل و تاریخی حوزه و راه کارِ کارآمد درخشندگی دینی حوزه های علمیه است.

حوزه علمیه استان ولایتمدار بوشهر و روحانیت و فضلای این استان بر مبنای آموزه های فقه حکومتی و تجربه گرانبهای تاریخ اسلام و بازکاوی تاریخی حیات و زوال حوزه های علمیه ی جغرافیای اسلام و تشیّع ، اطاعت از رهنمود های عالمانه و فرامین کارشناسانه مقام معظم رهبری (دامت برکاته العالیه)را پیرامون تعالی حوزه بر خود فرض می داند و آماده اجرای دستورات آن رهبر عظیم الشأن می باشد.

از خداوند طول عمر با عزت و صحابت حضرت موعود برای آن مقام معظم مسألت نموده و توفیق روز افزون مراجع گرانقدر و آگاه تقلید و فضلای گرانقدر و طلاب گرامی از آن ذات اقدس طلب کرده و صیانت حوزه های مقدسّه علمیّه از بلاها را خواستاریم و یاد و خاطره بزرگان تاریخ حوزه و شهدای روحانیت و امام شهدا را گرامی می داریم. /916/د102/ع

ارسال نظرات