۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۸۸۸۳۰

آشنایی جوانان ‌با حوادث و تاریخ انقلاب اسلامی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت اهواز با تأکید بر تشریح و تبیین حوادث 13 آبان به نسل‌های جوان و نوجوان جامعه اظهار داشت: روز سیزدهم آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به عنوان روز تاریخی و به یادماندنی است که تبیین این روز برای نسل امروز جامعه ضروری است.
13 آبان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام رضا حیدری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت اهواز، روز گذشته در نشست کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی، اظهارداشت: روز سیزدهم آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز مبارزه با استکبار جهانی در تقویم ما یک روز مهم و ثبت شده است که شخصیت‌های انقلابی ما این روز را روزی خاطره‌انگیزه و نقطه عطفی در انقلاب می‌دانند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت اهواز، خاطر نشان کرد: کسانی که به هر دلیل از پیروزی‌های انقلاب اسلامی خشنود نبودند و نیستند، طبیعتا علاقه‌ای به این روز ندارند؛ چرا که یادآور خاطراتی تلخ برای آن‌هاست.

وی با تاکید بر تشریح و تبیین حوادث 13 آبان به نسل‌های جوان و نوجوان جامعه اظهار داشت: گاهی اساتید ما در کلاس درس به شکلی بسیار فانتزی از کنار این موضوع می‌گذرند؛ از این رو می‌طلبد مدیران دانشگاه‌ها جزوه‌ای یا بروشوری از اسناد معتبر به صورت مدون، مصور و حاوی تاریخچه و تاثیرات آن روز در انقلاب اسلامی تهیه کنند و در اختیار اساتید قرار دهند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت اهواز، ادامه‌داد: اگر بتوان این بعد را تقویت کنیم، بی‌شک آثار بی‌شماری به دنبال خواهد داشت؛ همچنین فعال شدن بیش از پیش تشکل‌های اسلامی در دانشگاه‌ها ضروری است.

حجت الاسلام حیدری، افزود: می‌توان در روز 13 آبان از نمادها و علائم و آنچه که باعث ایجاد شور و نشاط میان دانشجویان و جوانان شود، استفاده کرد. باید برنامه‌ای با نشاط ترتیب داد که به واسطه وقوع حوادث روز 13آبان در جوانان احساس غرور و شکوه ایجاد شود./945/پ202/س

ارسال نظرات