۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۸۹۰۴۲
خطیب جمعه نجف اشرف:

حقوق نمایندگان پارلمان عراق حرام است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به عدم برگزاری جلسات پارلمان و دریافت کامل حقوق و مزایا توسط نمایندگان، این حقوق و مزایا را حرام توصیف کرد.
نجف اشرف
به گزارش خبرگزاری رسا، سید یاسین موسوی خطیب جمعه نجف اشرف طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد بر لزوم برگزاری جلسات پارلمان عراق تاکید کرد و گفت: همه گروه های سیاسی پیروز در انتخابات باید در صحن مجلس حضور یابند و به صورت جدی و به دور از منافع شخصی و حزبی و طایفه ای با هم مذاکره کنند و تنها هم و غم آنان خروج عراق از بحران کنونی باشد.

وی با اشاره به رای دادگاه عالی این کشور مبنی بر لزوم از سرگیری جلسات پارلمان افزود: نمایندگان پارلمان طی هشت ماه گذشته در خانه های خود نشسته و حقوق و مزایا را به صورت کامل دریافت کرده اند و دریافت این حقوق بر اساس نظام دموکراسی غیرقانونی است و شریعت اسلامی نیز دریافت مال بدون زحمت و کار را حرام می داند و خوشبختانه با فشارهای مردمی و سیاستمدارانی که خواستار رفع سختی ها از کشور هستند دادگاه عالی این رای را صادر نمود.

موسوی از حکم اعدام طارق عزیز معاون صدام حسین استقبال کرد و اظهار داشت: این جنایتکار با فساد و جنایت زندگی کرد و در همه جنایتهای نظام دیکتاتور نظیر قتل بیگناهان، تجاوز به ناموس مردم و خونریزی مشارکت داشت و صدام و افرادی که در این جنایتها دست داشتند لیاقت بدترین مجازات را دارند و اظهارات مبنی بر رحمت و رافت در قبال کسانی که به جان و مال و ناموس مردم حتی نوزدان رحمت نکردند به شدت محکوم است.

وی شهر نجف را پیوند خورده با اهل بیت(ع) خواند و تصریح کرد: نجف اشرف با اهل بیت(ع) پیوند خورده است و تاریخ نسبت به مبارزه مردم این شهر با دیکتاتوری شهادت می دهد و همگان باید بدانند که شهروندان نجفی همانگونه که در نظام صدام از عزاداری حسینی و پیاده روی به سمت کربلای معلی خودداری نکردند و جان خود را در این راه تقدیم نمودند در برابر هر سخنی که هیئتهای عزاداری را پدیده ای غیرمتمداننه می دانند خواهند ایستاد و آینده صدام در انتظار این افراد خواهد بود.

خطیب جمعه نجف از برکناری استانداری صلاح الدین یاد کرد و گفت: برکناری استاندار صلاح الدین به دلیل داشتن رابطه با حزب بعث امر پسندیده ای است که باید در همه استان های کشور اجرا شود./980/
ارسال نظرات