۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۸۹۲۳۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خبرداد؛

بیش از 5/7 میلیارد ریال برای ساخت و بازسازی امامزاده های مازندران اختصاص یافت

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امسال بیش از صد بقعه متبرکه امام زادگان استان در دست بازسازی، مرمت و ساخت است، گفت: به منظور اجرای مناسب این پروژه های مهم 750 میلیون تومان اختصاص داده شده است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در حاشیه مراسم کلنگ زنی بازسازی بقعه امام زاده زین العابدین(ع) روستای سورک هزارجریب نکا با بیان این که امسال بیش از صد بقعه متبرکه امام زادگان استان در دست بازسازی و مرمت و ساخت است، گفت: به منظور اجرای مناسب این پروژه های مهم 750 میلیون تومان اختصاص داده شده است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به این که 30 درصد از بقاع امام زادگان تکمیل و در حال بهره برداری است، افزود: این پروژه ها انتظار می رود در نیمه اول سال 90 تکمیل و به مرحله بهره برداری نهایی برسد.
 
حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که طرح تیپ برای امام زاده زین العابدین سورک در نظر گرفته شد که توجه ویژه ای به مناطق محروم خواهد شد گفت: در سفر سوم هیأت دولت برای ساخت خانه عالم در کنار امام زادگان شاخص، کانون های فرهنگی مساجد، امور کتابخانه ها بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار درخواست داریم که امیدواریم که مورد موافقت هیأت دولت قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان نظارت بر اجرای دقیق نیات واقفین را از وظایف مهم بخش های مختلف اوقاف دانست و خاطرنشان کرد: واقفین خیراندیش از مهم ترین مسائل مادی یعنی اموال و ثروت و دارایی خود گذشتند و آن را به یادگار برای نسل های آینده گذاشتند و باید حافظ میراث گرانبهای آنان باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: نیات مختلف واقفین نشان دهنده بزرگی و عطوفت روح آنان بوده است و آنان با در نظر داشتن شرایط زمانی پیوند خود را با خداوند بزرگ مستحکم کرده و اموال خود را برای اهل بیت (ع) وقف کردند.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به وظایف مهم متولیان موقوفات گفت: متولیان نسبت به حفظ و نگهداری موقوفات مسؤولیت بزرگی بر عهده دارند و باید در جهت هزینه کرد تا عواید طبق نیات واقفین دقت کنند و از سویی کلیه مقررات و قوانین موجود برای متولیان موقوفات باید دقیق رعایت شود تا مسؤولیت شرعی به نحو احسن انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود 13 هزار و 546 موقوفه در مازندران، گفت: از این تعداد 948 موقوفه غیر متصرفی است که دارای متولی است و 12 هزار و 598 موقوفه متصرفی است که زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه اداره می شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات