۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۸۹۲۷۸
آیت الله نوری همدانی:

مقام معظم رهبری به بهترین شکل ممکن انقلاب را مدیریت و اداره کرده اند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری فقیهی زمان شناس، دشمن شناس و مدیر و مدبر هستند تاکید کرد: حضرت آیت الله خامنه ای بعد از ارتحال امام خمینی(ره) به بهترین شکل ممکن انقلاب اسلامی را مدیریت و اداره کرده اند.
آيت الله حسين نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار شماری از افسران و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران، شرکت کننده در اردوهای تعالی بصیرت، برگزاری این طرح معنوی و فرهنگی در شهر مقدس قم را بسیار با اهمیت و تاثیرگذار خواند.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت بهره گیری بیشتر شرکت کنندگان در این دوره ها از فضای معنوی و فرهنگی ویژه شهر قم جهت ارتقای بصیرت ابراز داشت:‌ شرکت کنندگان در این دوره ها باید با استفاده از فضای معنوی و علمی قم و بهره گیری از بیانات علما و مراجع، بصیرت خود را ارتقا دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: در آخرالزمان صدای اسلام ناب از شهر قم به گوش جهانیان می رسد و بساط علم در این شهر پهن می شود و حضور در این شهر بسیار تاثیرگذار و مهم است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، با تحسین دستاوردهای جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف تاکید کرد: رمز تمام پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، تبعیت از ولایت فقیه، روحیه جهاد و شهادت، ایمان و تقوای مردم بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت روحیه جهاد و شهادت در نسل جوان گفت: ایمان و عقیده در انسان حرف اول و آخر را می زند و رزمندگان ایران اسلامی نیز با اتکا به چنین روحیه ای توانستند در هشت سال جنگ نابرابر تحمیلی رژیم بعث را شکست دهند.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم بیان داشت: رزمندگان حزب الله لبنان و مقاومان غزه نیز با برخورداری از چنین روحیه ای توانستند رژیم غاصب صهیونیستی را شکست دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در بیداری محرومان و مستضعفان جهان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از قیام عاشورا و زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) است و همه باید نقش و وظیفه خود را در قبال انقلاب اسلامی به درستی انجام دهیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، عزت و اقتدار امت اسلام را در گرو روحیه جهاد و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: درس ایمان، جهاد و شهادت را باید از بزرگان دین و آموزه های اسلامی آموخت و در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کرد.

این مرجع تقلید، با اشاره به سخن حضرت امام مبنی بر اینکه ما مامور به وظیفه هستیم نه نتیجه، تصریح کرد: این فرمایش امام راحل بسیار مهم و کلیدی است و باید به ابعاد و جنبه های مختلف آن توجه کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی، با تاکید بر اینکه ما باید در اهداف خود استوار و محکم باشیم و از هیچ چیز نهراسیم ابراز داشت: باید در برابر دشمنان و بدخواهان دین و نظام اسلامی، آمادگی اطلاعاتی، تجهیزاتی و تمرینی داشته و بصیرت خود را حفظ کنیم.

وی با تجلیل از مدیریت های داهیانه مقام معظم رهبری تاکید کرد:‌ بعد از ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی،‌ حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری که فقیهی زمان شناس، مدیر و مدبر و دشمن شناس هستند، به بهترین شکل ممکن انقلاب را اداره و مدیریت کردند و کشتی انقلاب اسلامی را از امواج و دریاهای متلاطم به سلامت عبور داده اند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات