۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۸۹۴۱۸

دعوت نهادهای مختلف آذربایجان شرقی برای حضور پرشور در راهپیمایی 13 آبان

خبرگزاری رسا ـ حوزه‌های علمیه، مراکز آموزش عالی، نهادهای دولتی و غیردولتی استان آذربایجان شرقی در بیانیه های جداگانه ای خواستار حضور پرشور مردم در راهپیمایی 13 آبان شدند.
13 آبان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در بیانیه ای به مناسبت یوم الله 13 آبان اعلام کرد: همگام با مردم ولایتمدار و غیرتمند ایران اسلامی در روز ملی مبارزه با استکبار با حضور در راهپیمایی‌، مراتب انزجار و تبری خود را از کفر و شرک و فتنه ابراز می نماییم.

در این بیانیه آمده است: سالروز سیزده آبان یاد آور سه خاطره بزرگ و سه نقطه عطف در تاریخ نهضت بزرگ اسلامی است. روزی که زبونان حاکم بر مقدرات کشور اسلامی و غیرتمند ایران با اشاره ارباب خود که نمی توانست حضور سرافرازانه حضرت امام روح الله الموسوی الخمینی را در کنار مردم شجاع و سربلند مسلمان تحمل کند، به تقلید از مشرکان جاهلی، آن عزیز بهتر از جان را تبعید نمود و او را که هنوز یارانش در گهواره بودند و شیر شهامت و عزت می نوشیدند از خانه و کاشانه خود که قلب و دل مردم ایران بود دور نمود.

این بیانیه می افزاید: پس از چند سال که شیرخواران دیروز گام های ظلم ستیزی و بیزاری از کفر و شرک و استکبار را روی نیمکت های مدرسه و از زبان معلمان جهاد و شهادت می آموختند و بر سنگفرش خیابان ها تمرین می نمودند ، باز به دست همان زبونان سنگدل و به اشاره همان اربابان مستکبر، شکوفه های نوشکفته قلبشان نشانه آتش کینه شد و از خیابان های ایران تا اوج آسمان پر کشیدند و رفتند.

حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در ادامه این بیانیه تصریح کرده است: سالی نگذشت که خون مظلوم از خاک برخاست و تا اوج افلاک قدم برافراشت و این بار به تلافی همه تحقیرها و تبعیدها، به تلافی همه خانه هایی که به دست مشرکان مکه به تاراج رفت و یا به دست صهیونیست های نژاد پرست در فلسطین بر روی مردم خراب شد و به تلافی نوجوانانی که با خط خون مشق ایثار نوشتند و درس شهادت خواندند، تعدادی از همان شیرخواران دیروز و جوانان برومند امروز که در کلاس های دانشگاه، درس تشکل و پیوند با رهبری الهی را به عنوان رکعت نخست نماز سیاست و دین آموخته بودند، تصمیم گرفتند تا رکعت دوم نماز یعنی تبری از دشمنان خدا و خلق خدا و مستکبران ستم کیش و عدالت سوز را تجربه نمایند و دشمن مستکبر را در درون خانه خود تحقیر نموده بر دستان زورگو و غارتگرش دستبند زده و چشمان خائن و فتنه گرش را ببندند، تا بلکه با چشم درون عظمت انقلاب اسلامی را باور و حقارت شیطانی خود را لمس کند.

این بیانیه می افزاید: حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی همگام با مردم ولایتمدار و غیرتمند ایران اسلامی در روز ملی مبارزه با استکبار با حضور در راهپیمایی ، مراتب انزجار و تبری خود را از کفر و شرک و فتنه ابراز نموده و معتقد است بدون تبری از شرک و استکبار نمی توان ادعای تولی و ولایت مداری نمود. گر چه طلاب این سامان در دو هفته گذشته در قم حضور نداشتند تا همانند برادران خود مراتب تولی را در محضر ولی امر مسلمین متجلی سازند، اما توفیق این را دارند تا روز 13 آبان را غنیمت شمرده با اظهار برائت از استکبار و همگام با همه مسلمانان رکعت دوم این نماز با شکوه را اقامه نمایند.

سپاه عاشورا در آستانه فرا رسیدن سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در با صدور بیانیه‌ ای، اعلام کرد: اگر دیروز استکبار جهانی با نقاب دموکراسی و حقوق بشر برای استثمار ملت‌های آزاده جهان و غارت معادن و ذخایر مناطق سرتاسر جهان به میدان آمده بود امروز با کنار رفتن پرده‌ها، ماهیت تروریستی استکبار جهانی و ایادی مزدورش فاش شده دیگر نمی‌توانند پنهان کاری بکنند.

این بیانیه می‌افزاید: در نتیجه استکبار جهانی شمشیر را این بار از رو بسته‌ و با تمام قوای شیطانی و رسانه‌ای‌شان این بار به صورت آشکار برای مقابله با اسلام و قرآن، انقلاب و ارزش‌های الهی آمده‌اند اما تا زمانی که خون غیرت در رگ‌های یکایک مردم غیور ایران اسلامی جاری است، استکبار جهانی نخواهد توانست به آرزوها و آمال شیطانی‌اش نائل شود.

سپاه عاشورا در این بیانیه تصریح می‌کند: چنان که در فتنه سال گذشته مردم نشان دادند به تبعیت محض از ولی امر مسلمانان جهان، تمام نقشه‌های استکبار را که در قالب جنگ نرم طراحی شده بود نقش بر آب کردند و بار دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و استکبار زدگان زدند.

در ادامه این بیانیه خاطر نشان شده است: امسال در آستانه سیزده آبان و در هفته بسیج دانش‌آموزی، دانش‌آموزان بسیجی و بصیر ایران و به ویژه استان آذربایجان شرقی با حضور چشمگیر خود در برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی که در راستای ولایتمداری، بصیرت و استکبار ستیزی تنظیم شده است بار دیگر خشم، نفرت و کینه عمیق شان را نسبت به استکبار جهانی و مظاهر آن به معرض نمایش خواهند گذاشت و بار دیگر در جبهه جنگ نرم دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را با شکست مفتضحانه مواجه خواهند ساخت چرا که خون شهید فهمیده‌ها در رگ‌های یکایک دانش‌آموزان بسیجی ایران زمین جریان دارد و شهید فهمیده‌ها الگوهای ماندگار و افتخار آفرینی هستند که برای همیشه نسل‌ها این الگوها جودان خواهند بود.

این بیانیه می‌افزاید: جوانان ایران اسلامی امروزه با الگوپذیری از فهمیده‌ها، راه عزت و عظمت و اقتدار را در جهان می‌پیمایند و موفقیت این جوانان در عرصه‌های علمی دستاوردهای عظیم استمرار راه سرخ، عزت‌آفرین این مردان بزرگ الهی است.

سپاه عاشورا همچنین در این بیانیه تصریح کرده است: امسال نیز ما دانش‌آموزان بسیجی استان آذربایجان شرقی با نصب‌العین قرار دادن فرامین و اوامر ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) بار دیگر به استکبار جهانی خواهیم فهماند که دزد ناشی به کاهدان می‌زند و ما با وجود توهمات دشمنانمان هر کدام حسین فهمیده‌هایی هستیم که در صورت نیاز آماده جانفشانی در راه ارزش‌های والای شهیدانمان هستیم.

همچنین دانشجویان بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان آذربایجان شرقی در بیانیه جداگانه ای اعلام کردند: سیزده آبان نمادی از استکبار ستیزی، مقابله با استبداد ستمشاهی و پایداری ملت بزرگی است که بسوی تحقق کلمه الله در سرتاسر جهان حرکت می نماید.

تبعید حضرت امام خمینی (ره)، کشتار وحشیانه دانش آموزان و دانشجویان توسط عمال رژیم منحوس پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا سه حادثه تاریخی است که نشان از استکبار ستیزی و ذلت ناپذیری این ملت سرفراز در مقابل تمام زورگویان و مستکبران عالم را دارد.

این بیانیه سیزده آبان، را فرصت بسیار مغتنمی برای نشان دادن این خشم مقدس تک تک ایرانیان، بویژه دانشجویان و دانش آموزان انقلابی این مرز و بوم، علیه استکبار جهانی اعلام کرده است.

در ادامه بیانیه دانشجویان بسیجی آمده است: استقبال بی نظیر مردم لبنان از رئیس جمهوری اسلامی ایران و ابراز حمایت و دوستی ملتهای جهان با ایران اسلامی و اعلان انزجار از سیاستهای آمریکا و اسرائیل، نشان از به ثمر رسیدن اهداف عالیه انقلاب اسلامی دارد.

در این بیانیه می خوانیم: امروز ما دانشجویان بسیجی و انقلابی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی و افسران جبهه جنگ نرم به فرموده رهبر و مقتدای فرزانه خویش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی)، هر لحظه در حال رصد توطئه های دشمنان قسم خورده خارجی انقلاب و برخی عناصر فریب خورده داخلی هستیم تا اجازه ندهیم این غیرت و غرور انقلابی ملتی را که بیش از سه دهه و با چنگ و دندان محافظت نموده است، خدشه دار شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: استکبار ستیزی و نرفتن زیر بار زور و ظلم و فساد، هویت ملتی است که درس خود را از سیدالشهداء (ع) آموخته و با تمام وجود از آن صیانت کرده و خواهد نمود و لازمه حفظ این ارزشها داشتن بصیرت است، بصیرتی که جز با چنگ زدن به ریسمان محکم الهی که همانا قرآن و عترت و در عصر غیبت ولی الله الاعظم (عج) ولایت مطلقه فقیه است، حاصل نخواهد شد و الحق ملت بصیر و غیور ایران اسلامی در تمام صحنه ها خصوصا فتنه سال گذشته نشان داد که صاحب این بصیرت می باشند.

در پایان این بیانیه آمده است: ما دانشجویان بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان آذربایجان شرقی ضمن اعلام حمایت از رهنمودهای رهبر حکیم و مدبر انقلاب اسلامی اعلام میداریم که هر لحظه آماده جانفشانی در راه اسلام و ولایت هستیم و لحظه ای از اصول خویش که ثمره خون هزاران شهید است عقب نشینی نخواهیم کرد.

همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بیانیه ای به مناسبت 13 آبان، این روز را یادآور رویدادهای تاثیرگذار در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: تبعید امام خمینی (ره) در پی قیام 15 خرداد 42، شهادت مظلومانه جمعی از دانش‌آموزان به دست رژیم منحوس پهلوی به جرم مبارزه با ظلم و استکبار در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی، از رویدادهای این روز بزرگ است.

در ادامه این بیانیه آمده است: سیزده آبان سالروز جنبشی با پشتوانه بصیرت جوانان است که در تقویم حماسی کشور ثبت شده است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این بیانیه از مردم ‌قهرمان‌، فهیم و شهیدپرور استان و بخصوص از اصحاب فرهنگ،‌ ادب و هنر دعوت کرده است با حضور در راهپیمایی سیزده آبان و سردادن شعارهای 'مرگ بر آمریکا' و ‌'مرگ بر اسرائیل' دشمنان اسلام و نظام را مأیوس نمایند.

دانشجویان دانشگاه پیام نور مراغه نیز با صدور بیانیه ای بر گرامیداشت 13 آبان روز استکبار ستیزی و قیام علیه مستکبران تاکید کردند.

اداره کل تربیت بدنی آذربایجان شرقی نیز با صدور بیانیه ای به مناسبت یوم الله 13 آبان، از این روز به عنوان سرآغاز شکست هیمنه پوشالی استکبار جهانی یاد کرد.

گفتنی است، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جامعه روحانیت مبارز استان، مدارس علوم دینی، اداره کل تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای مردمی و دولتی آذربایجان شرقی در بیانیه های جداگانه ای اقشار مختلف را برای حضور در راهپیمایی یوم الله 13 آبان دعوت کردند./935/پ202/س
ارسال نظرات