۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۸۹۵۳۸
استاد حوزه علمیه:

منش اهلبیت در مقابله با انحرافات، مدل پاسخگویی حوزه های علمیه شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پاسخگویی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی بیان داشت: حوزویان باید نسبت به مسائل انحرافی، شبهات و فرق نوپدید آگاه و هوشیار باشند.
پاسخگويي به سوالات ديني


حجت الاسلام اسماعیل روشن تن، معاون پاسخگویی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: برای مقابله با شبهات باید با بیانات و منش ائمه معصومین(ع) در مقابله با انحرافات آشنا باشیم و موضع گیری ائمه معصومین(ع) در این زمینه برای حوزه های علمیه الگو و نمونه باشد.

وی با اشاره به روایاتی از امام علی(ع) بیان داشت: آن حضرت وقتی می خواهند انحراف را نشان دهد می‌گوید چپ و راست گمراهی است و راه راست همان کتاب و سنت است.

این استاد حوزه، حدیث ثقلین را معیاری تمام برای هدایت برشمرد و عنوان داشت: شیوه ائمه اطهار (ع) در مقابل انحرافات شیوه اصلاحی بوده است.

وی گفت: در فرازهای نقل شده از کلام معصومین(ع) مشاهده می کنیم که آنان برخی افراد را لعن کرده اند، امام صادق خطاب به مفضل می گوید «با آنها نه بنشین و نه هم سفره شو» و یا در روایت می خوانیم که اهلبیت(ع) دستور می دهند جوانان را از غالیان دور نگاه دارید و آنها را از مذاهب قدریه و مرجئه پرهیز می‌دهد.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: در روایات اهل‌بیت(ع) مسیر هدایت معرفی شده و وظیفه مردم در ابتلائات رجوع به علما بیان شده است.

وی گفت: حوزویان به عنوان سربازان مکتب اهلبیت(ع) باید نسبت به مسائل انحرافی، شبهات و فرق نوپدید آگاه و هوشیار باشند.

این محقق علوم حوزوی، آسیب شناسی، تبیین، اصلاح و نشان دادن مسیر درست را از وظایف حوزه های علمیه برشمرد و بیان داشت: حضور فرقه ها و عرفان های نوظهور دارای عواملی است که باید دست های پنهان این جریان به مردم نشان داده شود.

حجت الاسلام روشن تن اظهار داشت: غفلت انسان از مبدا و معاد و وجود خلاهای معنوی که تکنولوژی ایجاد کرده، در بازار دین جایگزین های کاذب ایجاد کرده است.

وی بر خطر عرفان های کاذب هشدار داد و بیان داشت: باید خانواده‌ها را از کمین‌هایی که دشمن برای جذب جوانان آنها گسترده آگاه کرد.

وی بیان داشت: امروز گروه های الحادی همچون کلیسای شیطان و گروه هایی که خود را دارای منشا وحیانی معرفی می کنند همچون یزیری ها، صوفیه، وهابیت خطر جدی در عرصه فرهنگ دینی محسوب می شوند.

این استاد حوزه علمیه در پایان بر نقش حوزه های علمیه در روشنگری و پاسخگویی تاکید کرد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات