۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۸۹۶۲۱
خطیب جمعه صیدا:

لبنانی ها ترسی از رویارویی با آمریکا ندارند

خبرگزاری رسا ـ علامه نابلسی با اشاره به پیام خونینی که به دست عراقی ها رسید، مبنی بر اینکه مخالفت با آمریکا بهای گزاف و سنگینی به دنبال دارد، تاکید کرد که آمریکا با استفاده ابزاری از دادگاه بین المللی و عدالت، خواستار ضربه به مقاومت است.
نابلسي


به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، رییس هیات علمای جبل عامل لبنان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه شهر صیدا که در مجمع حضرت زهرا (س) برگزار شد با اشاره به رخدادهای تروریستی چند روز اخیر عراق، گفت: مردم عراق تنها مخاطب پیام خونینی که به دستشان رسید نبودند، بلکه دایره آن بسیار گسترده تر بود.

وی با بیان اینکه کشور عراق به دلیل مخالفت با اشغالگران و همراهی نکردن با گام های آنها به خاک و خون کشیده شد، گفت: دولت های منطقه به روشنی از این پیام دریافتند که برای مخالفت با آمریکا، باید بهای بسیار سنگین و خونینی بپردازند و پیش از همه لبنانی ها باید می فهمیدند که رد دادگاه بین المللی و نپذیرفتن حکم های صادره از سوی این دادگاه به انفجارهایی خونین در سراسر کشور خواهد انجامید.

علامه نابلسی با اظهار اینکه آمریکا بر مبنای این پیام، لبنان را میان دو راه تن دادن به ستم و یا زندگی در جهنم قرار داده است، گفت: ما به آمریکا می گوییم که در مساله ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان طرفدار حقیقت و عدالت هستیم و همگی لبنانی ها از اهل سنت و شیعیان و مسلمانان و مسیحیان خواستار حقیقتی آشکار و غیرسیاسی هستند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با بکارگیری دادگاه بین المللی و استفاده ابزاری از عدالت به دنبال سر مقاومت است، گفت: لبنانی ها به هیچ وجه حاضر نمی شوند که مقاومت شکسته شود و هرگز نمی پذیرند که مقاومت به شکلی واهی متهم گردد. آمریکایی ها بدانند که ما یقین داریم که آنها موضعی دلسوزانه نسبت به مساله رفیق حریری ندارند، بلکه در پی یکجانبه نگری، سوء استفاده، فریب و نیزنگ و دسیسه چینی هستند.

خطیب جمعه شهر صیدا با تاکید بر اینکه لبنانی ها ترسی از رویارویی با آمریکا و جامعه بین الملل ندارند، گفت: جامعه بین الملل که به خاک و خون کشیده شدن، آواره شدن، ویرانی شهرها و روستاها و سوختن مزارعمان را به تماشا نشست؛ در برابر اشغال سرزمین ما، هیچ اقدامی نکرد و در قبال ظلم و ستمی که در طول سالیان دراز به ملت لبنان و فلسطین روا داشتند، خاموش ماند، اکنون چه شده است که یکباره وجدانش بیدار شده است. /981

ارسال نظرات