۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۹۰۹۲۷

مدرسه علمیه خواهران دامغان به مرکز تخصصی علوم حوزوی ارتقا یافت

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه فاطمیه دامغان از ارتقای این مدرسه علمیه به مرکز تخصصی علوم حوزوی خبر داد.
طلاب خواهر
طیبه مهرابی، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه دامغان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، از ارتقای این مدرسه علمیه به مرکز تخصصی علوم حوزوی خبر داد.

وی داشتن استادان با تجربه، انجام فعالیت های فرهنگی و پژوهشی و داشتن مکان مناسبت را از مهمترین علل ارتقای این مدرسه علمیه به مرکز تخصصی علوم حوزوی ذکر کرد.

مهرابی با بیان اینکه این مرکز اولین مرکز تخصصی علوم حوزوی در استان سمنان است افزود: امسال برای اولین بار در استان سمنان رشته فقه و اصول افزون بر رشته تفسیر و علوم قرآنی که یکی از رشته های اساسی حوزوی است در این مرکز تدریس می شود.

وی تصریح کرد: مرکز تخصصی علوم حوزوی خواهران دامغان از میان 270 مدرسه علمیه کشور جزء 10 مرکز برتر حوزه های علمیه کشور در زمینه فعالیت در بخشهای علمی، فرهنگی و پژوهشی و آموزشهای مختلف علوم حوزوی محسوب می شود.

مدیر مرکز تخصصی علوم حوزوی خواهران دامغان اظهار داشت: هم اکنون در این مرکز 70 نفر در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) و200 نفر در سطح دو (کارشناسی) تحصیل می کنند و تاکنون 400 نفر نیز دانش آموخته شده اند.

مهرابی با بیان اینکه در بخش پژوهشی نشریه تبلو راین مرکز به خاطر ارائه مقالات مختلف علمی رتبه اول منطقه یک کشور را کسب کرده است، تحقیق و پژوهش در موضوعات قرآنی، اعزام مدرس و مبلغ به مراکز آموزشی و اعزام داور به مسابقات قرا ن کریم را از مهمترین فعالیتهای فرهنگی این مرکز عنوان کرد./965/ت302/ص

ارسال نظرات