۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۹۰۹۳۴
امام جمعه فریمان:

غدیر روز به ثمر نشستن تلاش همه انبیا و حلقه اتصال نبوت و امامت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فریمان گفت: تلاش همه پیامبران از نخستین تا خاتم در جهت پیوند حلقه نبوت و امامت بوده و با رسیدن به امامت، این تلاش به ثمر نشسته و موجب شادمانی شان می شود.
غدیر روز به ثمر نشستن تلاش همه انبیا و حلقه اتصال نبوت و امامت استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام طباطبایی، امام جمعه فریمان شب گذشته در مراسم اختتامیه دومین طرح جهاد سازندگی معنوی(هجرت) طلاب و روحانیان بسیجی مشهد با اشاره به فرارسیدن عید سعید غدیر اظهار داشت:
در روایتی از پیامبر اسلام(ص) روز غدیر، عیدالله الاکبر نامیده شده چرا که روز شادمانی و مسرت همه پیامبران است و خداوند هیچ پیامبری را مبعوث نکرده مگر اینکه این روز را عید اعلام کرده است.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) در پاسخ فردی که از ایشان پرسید غدیر چه روزی است و چرا روزی شادمانی همه انبیاست فرمودند تلاش همه انبیا برای یک هدف بوده و آن اتصال حلقه هدایت نبوت به پیکان هدایت امامت است زیرا نبوت پایان راه و جدای از امامت نیست.

حجت الاسلام طباطبایی، نبوت را زمینه تجلی امامت دانست و افزود: ابراهیم(ع) نیز پس از دریافت مقام نبوت و گذر از امتحانات به مقام نبوت نائل شد لذا تلاش همه پیامبران از نخستین تا خاتم در جهت پیوند حلقه نبوت و امامت بوده و با رسیدن به امامت است که تلاش انان به ثمر می نشیند و موجب شادمانی انسان می شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه غدیر، روز ثمردهی تلاش همه انبیاست خاطرنشان کرد: غدیر، روزی بسیار ارزشمند و باعظمت است و باید در ان شکر و سپاس و بندگی بیشتر باشد و چندان خود را درگیر الفاظ و اختلافات لفظی نکنیم، زیرا مسأله آنقدر واضح است که قابل تشکیک نیست و تنها با مقایسه حدیث یوم الدار با یوم الغدیر به خوبی معنای کلمه «ولی» مشخص می شود.

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه با اشاره به این سخن امام راحل که بسیج لشکر مخلص خدا و دفتر عشقی است که همه مجاهدان از نخستین تا آخرین آن را امضا کرده اند افزود: اگر پای این دفتر امضای اولین و آخرین مجاهدان است پس بسیج، نقطه انفجار همه انرژی های مثبت و نیروهای انسانی برای ترویج دین و مسائل دینی است و بسیج سازندگی در رأس این حرکت قرار دارد زیرا نقطه ای است که سبب رواج دین در جامعه می شود.

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که معنای بسیج را اعلان حضور و آمادگی در عرصه هایی که اسلام و قرآن و امام زمان بدان نیازمند است، تعبیر کردند، خطاب به شرکت کنندگان در طرح بسیج سازندگی ابراز داشت: شما با حضور خود در این طرح، به این نیازها پاسخ گفتید پس قطعا در درگاه الهی مأجور هستید اما در عین حال توجه داشته باشید که در برابر خدا و مردم برای کارتان عظمت قائل نباشید چرا که زینب(س) در گودی قتلگاه به خداوند عرضه داشت این قربانی قلیل را از ما بپذیر.

امام جمعه فریمان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم افزایش مدت زمان اجرای طرح سازندگی در مناطق مختلف تأکید کرد و گفت: وقتی در یک منطقه حضور پیدا می کنید مردم تلنگر خورده و حلاوت کار را می چشند و به حرکت در می آیند اگر این اثر را رها کرده و سال بعد به منطقه دیگری بپردازید دوباره به همان حالت قبل باز می گردند.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی یک کار مستمر تدریجی است یاداور شد: برنامه ریزی طرح هجرت بایستی دوسالانه باشد بدین صورت که یک سال آغاز کار و سال بعد تقویت پیگیری کارهای سال گذشته در یک منطقه و آغاز طرح در منطقه ای دیگر باشد.

گفتنی است در این مراسم که امام جمعه فریمان، فرمانده مرکز بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی، دبیر اجرایی ستاد شهدای روحانی خراسان رضوی ،مدیران مدارس علمیه حضور داشتند از مربیان، مجریان و حامیان دومین اردوی بسیج سازندگی معنوی (طرح هجرت) مرکز بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی که تابستان سال جاری در مناطق محروم فریمان برگزار گردید، تقدیر شد./930/پ201/ص
ارسال نظرات