۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۹۱۰۹۳
رییس تبلیغات اسلامی فریدونکنار:

مداحان تفکر، بصیرت و آگاهی را در جامعه ترویج کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی فریدونکنار دفاع از ارزش های اسلامی و ولایت را از جمله وظایف مهم مداحان برشمرد و خاطرنشان کرد: در این شرایط حساس که دشمنان با همه توان در صدد جنگ با اسلام هستند، مداحان و شاعران باید در بین اشعار خود تفکر، بصیرت و آگاهی را ترویج کنند.
امام حسين ع
حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم نژاد، رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مداحی را یک هنر دینی دانست و گفت: حیات شیعه مدیون مجالس و محافلی است که شور حسینی با شعور حسینی توأم باشد و مداحان به عنوان سکاندار برنامه های مذهبی لازم است از سطح فکری ممتازی برخوردار باشند.

وی ارائه آموزش های تخصصی برای مداحان و هیأت مذهبی را عامل مهمی در ارتقای سطح علمی، تقویت بنیه فرهنگی، روشنگری و آشنا سازی آنها با آسیب ها و خرافه ها دانست و افزود: گسترش سجایای اخلاقی و صیانت از روش های اصیل و سنتی عزاداری با آموزش های تخصصی تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیم نژاد ادامه داد: شعرا و مداحان به عنوان قشر آگاه و بینای جامعه نباید با روی آوردن به برخی آموزه‌های غیرواقعی خدشه به اصل موضوع بزنند و ذهنیت بدی را در افکار و اندیشه مردم ایجاد کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار شناخت راه و مسیر امام حسین(ع) را نیازمند تعمیق معرفت دانست و تصریح کرد: در مکتب امام حسین(ع) توجه صرف به ظاهر مسائل بسیار زننده و نامبارک است و آنچه در این مکتب باید مورد توجه و نظر قرار گیرد پرداختن به اصل موضوع و بیان حقیقی حقایق است.

وی دفاع از ارزش های اسلامی و ولایت را از جمله وظایف مهم مداحان برشمرد و خاطرنشان کرد: در این شرایط حساس که دشمنان با همه توان در صدد جنگ با اسلام هستند، مداحان و شاعران باید در بین اشعار خود تفکر، بصیرت و آگاهی را ترویج کنند.

حجت الاسلام ابراهیم نژاد ایجاد بستری مناسب و تمهیدات لازم جهت تشکیل کانون مداحان و شاعران مذهبی به منظور نهادینه کردن متولیان فرهنگی، فرهنگ‌سازی و معرفی الگوهای فرهیخته آگاه و شناساندن آسیب‌ها و معضلات در فرهنگ عزاداری، زمینه سازی جهت تولید، آماده‌سازی و تهیه منابع مورد نیاز را نیز بسیار مهم برشمرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار جدی گرفتن موضوع رصد فرهنگی به خصوص آسیب های اجتماعی، رصد جریان های انحرافی و مسلک نوپدید، لزوم تنظیم طرح ها و برنامه های مبتنی بر راهبردهای سند فرا دستگاهی و بسیج قوا و امکانات در این مسیر را جز راهبردهای اصلی کارشناسان قلمداد کرد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین تهدید در آیین عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، خرافه‌پرستی و بدعت‌های ناصحیح است که به شدت این حوزه را تهدید می‌کند.

حجت الاسلام ابراهیم نژاد وظیفه اصلی مداحان را بیان واقعه کربلا و دوری از تحریف مسائل دانست و اضافه کرد: نباید مداحان و شعرا با بازارگرمی به فکر ترویج برخی اشعار نامناسب و غیرموثق باشند و باید مردم و عزاداران نیز ادب مجالس عزاداری را رعایت کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدونکنار، در پایان ادامه داد: با توجه به این که مداحان در حوزه تبلیغی در حد توان خود و به امر ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت به صورت غیر منسجم مشغول هستند، جهت بهره‌برداری متمرکز و همسو از امکانات و توانایی‌های بالقوه آنها و پشتیبانی در رفع مشکلات موجود، تأسیس کانون مداحان اهل بیت نیز بسیار حائز اهمیت است./950/ت302/الف
ارسال نظرات