۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۹۱۲۴۴
آیت الله طبرسی:

غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران و نماینده عالی دولت در استان در پیام مشترکی به مناسب عید سعید غدیر، اعلام کردند: غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت و نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می کند.
آيت الله نور الله طبرسي
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و سید علی اکبر طاهایی، نماینده عالی دولت در استان، در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیر پیام مشترکی صادر کردند.

در بخشی از این پیام مشترک آمده است: غدیر، سرچشمه همیشه جوشان ولایت است که از سینه تفتیده «خم» به جام محبت دوست داران پیامبر و خاندانش جارى است.
 
این پیام می افزاید: غدیر، شایسته هر ثناست که وحى از او پیراست و محمد بدو آراست و اسلام از او برخاست. غدیر، تفسیر بدر و احد و شأن نزول صفین و نهروان است. بدر، عدالت مى خواست؛ احد، شجاعت آرزو مى کرد؛ خیبر تماشاى صداقت را تمنا داشت و غدیر، آمین آن همه ثنا و دعا بود پس سلام خدا بر تو اى آخرین فرستاده، محمد مصطفی و بر تو اى بهترین جانشین امت، على مرتضی.

در این ادامه این پیام آمده است: واقعه غدیر، حادثه‌ای تاریخی نیست که درکنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود، بلکه تداوم رسالت محمد(ص) در ولایت علی(ع) و تکرار اولین است در کلام آخرین، همان کلام نورانی که درنخستین پیام، علی (ع) را به برادری خواند و ولایت و امامتش را اعلام فرمود. پس غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت و نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می کند.

این پیام می افزاید: آری غدیر پژواک بلند ندای آسمانی «الیوم یئس الذین کفروا من دینکم» است که پشت شیاطین بدخواه را می‌لرزاند و امید واهی کافران بداندیش را به یاس و حرمان می‌نشاند.

آنگاه که دستان توحیدی محمد (ص) به فرمان خدا حجاب های ظلمانی را کنار می زند تا آنچه از ناگفته های رسالت باقی مانده است را زمزمه کرده و دین را برای مسلمانان کامل کند. این حسن ختام زیبای محمد (ص) است.

با وجود فیض«اتممت علیکم نعمتى» از نزول وحى غوغا بود غوغا در غدیر، بر سر دست نبى هر کس على را دید گفت‏ آفتاب و ماه زیبا بود زیبا در غدیر، بر لبش گلواژه«من کنت مولا» تا نشست‏ گلبن پاک ولایت شد شکوفا در غدیر.

در ادامه این پیام آمده است: بی شک شیعه با غدیر و غدیر با شیعه معنا می یابد چراکه شیعه برای غدیرو غدیر همه چیز شیعه است. غدیر ریشه همه فضیلت ها، شرافت ها، ارزش ها و مبدأ و منشأ همه ایثارگری ها، فداشدن ها و عاشورا های مکرر تاریخ است. لذا فرض است تا در این روز بزرگ، فطرت الهى ‏را در دل‏ها زنده کنیم و با گام نهادن در مسیر حقه نبوی و علوی و با گوش جان سپردن به منویات و رهنمودهای ولی زمان، تنها جانشین برحق مهدی موعود آخرین حلقه از سلسله نورانی رسولان، امامان و پیشوایان، مقام معظم رهبری، دشمنان بدخواه نظام و ولایت را مایوس و روح قدسی رسول خاتم را خشنود گردانیم.

اینجانبان عید سعید غدیر، فرخنده سال روز انتخاب سرچشمه علم و حکمت و تجسم عینی عدالت، عید پیمان مستحکم نبوت و امامت و جوشش چشمه خوشگوار ولایت را به یکایک مردم شریف، خونگرم و ولایتمدار استان مازندران و همه شیعیان و مسلمین جهان تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

امید است آرمان غدیر و جایگاه پرمایه، غنی و عمیق آن در مکتب تشیع در جلوه های ظهور و بروز امام غدیر و دادگستر حقیقی جهان تجلی یابد تا با نیروی لا یزال یداللهی، غدیریان عاشق و منتظر را از چشمه سار زلال معرفت و عدالت سیراب گرداند./950/د102/الف
ارسال نظرات