۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۹۱۳۱۳
آیت‌الله سبحانی:

ایجاد فرق مختلف در اسلام به سبب دوری مسلمانان از پیام غدیر بود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که حضرت علی‌(ع) همچون پیامبر اکرم‌(ص) میزان حق و باطل است، گفت: اگر حضرت علی‌(ع) و اهل بیت‌(ع) او به عنوان خلیفه پس از پیامبر اکرم‌(ص) نصب می‌شدند، همه مسلمانان فرقه‌ای واحد بودند.
 آيت الله سبحاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در آیین عمامه‌گذاری طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه با تبریک عید غدیر خم، آن را یکی از اعیاد بزرگ اسلامی دانست و با بیان این‌که هر عیدی در کنارش یک نعمت بزرگی است، گفت: خداوند متعال در روز عید غدیر، بزرگ‌ترین نعمت را به امت اسلامی عنایت کرد.

وی با بیان این‌که نبوت ختم شده، اما وظایف پیامبر اکرم‌(ص) ختم نشده، باید قرآن تفسیر و سؤالات دینی مردم پاسخ گفته شود، افزود: آن مقامی را که پیامبر اکرم(ص) برعهده داشت، غیر از مقام وحی، خلیفه پس از ایشان هم باید به عهده داشته باشد.

حضرت آیت‌الله سبحانی، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) پس از پیامبر اکرم(ص) نبی نبود، اما در روز غدیر، مسؤولیت‌های پیامبر را بر دوش گرفت، این نعمت بزرگی بود و هر روزی را که خداوند متعال به امت اسلامی نعمت بزرگی را عطا کند، آن روز را عید می‌گیریم.

وی، اظهار داشت: از این‌رو بزرگ‌ترین نعمت در روز غدیر به امت اسلامی داده شد که خدای متعال فردی را معین کرد که تمام وظایف پیامبر اکرم(ص) همچون تأمین امنیت، ‌جهاد با مشرکان و عدالت را پس از ایشان انجام دهد و افزون بر آن وجودش فارغ بین حق و باطل باشد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که وجود پیامبر اکرم(ص) میزان حق و باطل بود و در زمان ایشان، حتی یک فرقه هم تشکیل نشد، گفت:‌ حضرت علی(ع) و اهل بیت(ع) پس از پیامبر اکرم(ص) میزان حق و باطل بودند و اگر بر خلافت مسلمانان نصب می‌شدند، دیگر این همه فرق تشکیل نمی‌شد و همه مسلمانان فرقه‌ای واحد بودند.

حضرت آیت‌الله سبحانی، ایجاد فرق مختلف در اسلام را به سبب دوری مسلمانان از پیام غدیر دانست و تصریح کرد: اگر مسلمانان زمان پیامبر اکرم(ص) دنبال غدیر را می‌گرفتند و از علی‌(ع) حمایت می‌کردند و دور این چراغ جمع می‌شدند، همه جا روشن بود و دیگر فرقه‌گرایی معنا نداشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سربازان امام زمان‌(عج) امروز رسماً سربازی خود را اعلام و در دفتر امام زمان(عج) نام‌نویسی می‌کنند، خطاب به طلاب، اظهار داشت: امروز اگر معمم می‌شوید برخی حلال‌ها بر شما حرام خواهد شد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم، تصریح کرد: طلاب باید مقید به اخلاق اسلامی باشند و مسلم که این اخلاق اسلامی برای آنان جنبه الزامی دارد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات