۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۹۱۶۱۳
آیت الله کعبی:

از دست دادن شاخص ها، خطر انحراف در انقلاب اسلامی را به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر حفظ و تبیین شاخص های خط امام و انقلاب، عوض کردن و تغییر و تحول در این شاخص ها را از جمله نقشه های دشمنان دانست و نسبت به تبعات غفلت از شاخص ها هشدار داد.
 آيت الله کعبي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شنبه شب، در نشست مشترک اعضای انجمن های اسلامی استان و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات این نهاد حوزوی برگزار شد، به تبیین فلسفه تشکیل انجمن های اسلامی پرداخت و گفت: انجمن های اسلامی به عنوان تشکل های خودجوش به خاطر ارزش های انقلابی و اجتماعی شکل گرفته اند.

وی نیرو سازی را اولویت نخست انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و با بیان اینکه نباید از این مساله مهم غفلت کرد، گفت: نیروهای مؤمن و متدین در محیط های گوناگون باید تکثیر شوند.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اهمیت مساله غدیر، گفت: آنچه در غدیر اتفاق افتاد و امام علی(ع) به عنوان وصی پیامبر(ص) منصوب شد، یک مساله الهی بود.

وی با اشاره به اینکه پیوند ناگسستنی دین از سیاست در غدیر تجلی پیدا کرد، جدایی دین از سیاست را بر خلاف پیام غدیر ارزیابی و تصریح کرد: آنهایی که دعوت به سکولاریسم می کنند و می گویند دین از سیاست جداست، فرهنگ شان غدیری نیست ، هرچند در ظاهر ادعای ولایتی بودن هم بکنند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تداوم غدیر است، تاکید کرد: ولایت فقیه در عصر غیبت تداوم راستین پیام غدیر و نصب مولا علی(ع) به عنوان ولایت مسلمانان است و این مساله از اعتقادات مستحکم شیعه به حساب می آید.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیز بر اساس پیام غدیر شکل گرفته است، تاکید کرد: با تدبیر امام راحل و مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی با وجود همه توطئه ها و سنگ اندازی های دشمنان و کینه توزان سه دهه پرعزت و با صلابت را پشت سرگذاشته است و آینده درخشان و پرفروغی نیز در انتظار ملت ایران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به تحلیل و واکاوی فتنه سال گذشته در کشور پرداخت و با بیان اینکه جریان فتنه به نام امام بر علیه آرمان و خط امام و در مقابل ملت حرکت کرد، خاطرنشان ساخت: اگر شاخص ها را از دست بدهیم و معیارها و ضوابط دگرگون شود، انقلاب اسلامی در خطر انحراف خواهد بود.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: کاری که دشمن در فتنه سال گذشته برنامه ریزی و تلاش بسیاری را برای آن انجام داد این بود که شاخص ها و ملاک ها را عوض کنند و در این حوادث برخی به دلیل سوابق گذشته افراد، مطلق انگاری و سطحی نگری دچار اشتباه شدند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تبیین شاخص های انقلاب اسلامی و تحکیم باورها و ارزش های اسلامی و دینی را از جمله رسالت های انجمن های اسلامی دانست و گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها شاخص های خط امام و انقلاب اسلامی را ترسیم و تصریح کرده اند و ما باید این شاخص ها را بازخوانی کنیم.

آیت الله کعبی اسلام گرایی، عدالت خواهی، اقبال و ادبار دشمن، اطمینان به وعده الهی، پرهیز از ریا، تکلیف مداری، دفاع از محرومان، دشمن ستیزی و مقابله با استکبار، لزوم پاسداری از ولایت فقیه، جدا نکردن شخصیت امام از خط ایشان، شفافیت در برابر دشمنان، شناخت مرز خودی و غیر خودی را از مهم ترین شاخص های خط امام برشمرد.

آیت الله کعبی با انتقاد شدید از فتنه گران و سران فتنه گفت: فتنه گران و سران فتنه در ابتدا منکر ارتباط با دشمنان و بیگانگان شدند، اما با گذشت زمان بعضی از اینها به دشمنان چراغ سبز نشان دادند و اسناد ارتباط آنها با دشمنان نیز موجود است.

عضو جامعه مدرسین علمیه قم، در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین و تشریح علل و عوامل انحراف پرداخت و با بیان اینکه انقلاب اسلامی همچون سایر انقلاب ها ریزش ها و رویش هایی دارد، ابراز داشت: دنیا گرایی، تزلزل در بنیان های اعتقادی، جهالت و غفلت، باند بازی و سیاست بازی، تحجر و خودباختگی در برابر تبلیغات دشمنان، ضعف در تولی و تبری، القای پایان تفکر خط امام، گرایش به تفکرات غربی، لغزش خواص و عدم پایبندی خواص به قانون از جمله عوامل انحراف است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ هویت مذهبی و لحاظ کردن معماری اسلامی در ساخت و سازهای شهری بیان داشت: در این راستا نقش انجمن های اسلامی حساس و سنگین است و این انجمن ها باید پاسدار قداست و معنویت قم باشند و خوشبختانه این گونه نیز هستند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات