۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۹۱۶۳۹
فرمانده سپاه کربلا:

بصیرت و معرفت مهم ترین شاخصه بسیج برای مقابله با دشمن است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان این که توجه به مبنای اعتقادی بسیج که شامل بصیرت و معرفت است برای مقابله با دشمن باید تقویت شود، گفت: دشمن از مسجد محوری بودن بسیج در اضطراب است.
فرمانده سپاه کربلاي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سید محمد شاهچراغی، فرمانده سپاه کربلا، امروز در جمع بسیجیان استان، با بیان این که بسیج از بطن غدیر حاصل شده است، بیان داشت: آفریننده بسیج و تفکر بسیجی نشأت گرفته از صاحب غدیر است که اگر ولایت و از بسیج گرفته شود بی‌اساس خواهد ماند.

وی، هویت بخشی بسیج را از غدیر دانست و افزود: آنچه بسیج را حفظ کرده و به آن اهمیت داده است ویژگی علی ابن ابیطالب(ع) بوده که همه بسیجیان باید تفکر اعتقادی و اخلاقی خود را بر مبنای این امام قرار دهند.

شاهچراغی با اشاره به این که بسیج باید از داخل مساجد بجوشد و همه پایگاه‌ها به مسجد وصل شوند، گفت: مسجد مکانی است که افراد را با اعتقادات دینی پرورش داده و مسیر انقلابی را برای مردم جامعه اسلامی ترسیم می‌کند.

وی ادامه داد: دشمن از مسجد محوری بودن بسیج در اضطراب است که در همین راستا با هجمه‌های فرهنگی اقدامات خود را علیه نظام اجرا کرده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران تصریح کرد: توجه به مبنای اعتقادی بسیج که شامل بصیرت و معرفت است برای مقابله با دشمن باید تقویت شود.

وی، بسیجی بودن را متعلق به هیچ قشر و سطح خاصی ندانست و یادآور شد: هر جوشش خود ساخته‌ای که برای دفاع از نظام اسلامی باشد فعالیت بسیجی است ولی انتظار ما سازمان یافتگی در این بخش است.

شاهچراغی با اشاره به این که رهبر انقلاب در سال گذشته فتنه‌هایی که از سوی دشمنان نظام طراحی شد را فتنه‌ای عمیق نامیدند، بیان داشت: اگر دفاع مقدس ماندگار و قابل تقدس است دارای ویژگی بسیجی بوده و فتنه‌های طراحی شده دشمن را نیز همین مردم که تفکر بسیجی داشتند سرکوب کردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن هزاران سایت و مراکز اطلاع‌رسانی را در دست گرفته تا ولایت را از مردم و مردم را از ولایت بگیرد که این اقدامات با تفکر بسیجی از بین می‌رود و در این رابطه حضور میلیونی مردم کشور در مناسبت‌های مختلف دلیلی بر این مدعا است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان این که فعالیت‌های بسیجی در حوزه‌های مختلف بوده است، اظهار داشت: بسیجی‌های سازمان یافته مازندرانی در حوزه پیشگیری از مواد مخدر، ریشه‌کنی بیسوادی، گروه‌های درمانی و بهداشتی، اجرای پروژه‌های عمرانی و سازندگی، آموزشی و تحصیلی با استفاده از تکنولوژی مدرن به صورت خودجوش ورود یافته و توانسته است نظام اسلامی را به تعالی برساند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون اساسی‌ترین هدفی را که بسیج دنبال می‌کند تربیت انسان‌هایی است که در قالب طرح صالحان فعالیت و با رویکرد فرهنگی جوانانی را به عرصه جامعه تحویل می‌دهد که برای نظام اسلامی مفید خواهند بود./950/پ202/الف
ارسال نظرات