۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۹۱۶۵۵
رییس مرکز توسعه فعالیت‌های قرآنی وزارت ارشاد:

رسیدگی به زیرساخت‌های معنوی در گرو تمسک به قرآن است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت بهره‌برداری از قرآن در فعالیت‌های هنری‌ اظهار داشت: قرآن با معارف خود در عقل و با هنر خود در قلب‌های ما نفوذ می کند.
حجت الاسلام حميد محمدي رييس مركز ترويج و توسعه فعاليت هاي قرآني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حمید محمدی رییس مرکز توسعه فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته در آیین افتتاحیه اولین جشنواره فیلم های قرآنی تسنیم با اشاره به با بیان این‌که اداره معنوی جهان و اداره معنویت در جهان را دو رسالت بزرگ انقلاب اسلامی در دهه چهارم انقلاب است، اظهار داشت: این دو در سایه شناخت زیر ساخت های قرآنی مدیریت معنوی حاصل خواهد شد.

وی شناخت قرآن نازل و دعا را برای دستیابی به زیر ساخت های معنوی ضروری دانست و افزود: قرآن با معارف خود در عقل و با هنر خود در قلب های ما نفوذ می کند.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: با شناخت قرآن و رائه راهبرد های آن از طریق هنر می توانیم قلب ها و عقل ها را تسخیر کنیم و برگزاری جشنواره تسنیم ابزاری برای حرکت در این مسیر است.

وی سینما را مؤثرترین ابزار برای انتقال فرهنگ دانست و ابراز داشت: ارائه رهنمود های قرآن صاعد و قرآن نازل از طریق هنر و به ویژه سینما می تواند بستری سازی مناسبی را برای حرکت در مسیر فرهنگ قرآنی فراهم سازد.

مرکز توسعه فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق و تقویت ایمان، توجه به مفاهیم عالی قرآنی، توجه به بحث حق و باطل، تبیین نگاه عبرت آموزی مورد تاکید قرآن، شاخص کردن نیاز به رهبر و راهنمای الهی و ترسیم آینده مطلوب الهی را مهم‌ترین اصول حاکم بر عرصه فیلم سازی قرآنی دانست و افزود: برای تقویت ایمان دینی باید مثلث شناخت قرآن، ایمان به قرآن و عمل به قرآن محقق شود.

وی با بیان این‌که بیش از 200 آیه قرآن غلبه حق بر باطل را نشان می دهد، بیان داشت: سیاه‌نمایی از طریق بارز ساختن چهره های باطل و نشان ندادن جلوه های غلبه و حقانیت حق مخالف مسیر قرآنی هنر است.

رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی وزارت ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: بیان جلوه های زیبای زندگی برای مردم مؤثر تر از پرداختن صرف به مسائل است.

وی پرداختن به مشترکات بین الادیانی را در آثار قرآنی ضروری دانست و گفت: در فهم قرآن باید به مفاهیم عمیق‌تر رجوع شود و از پرداختن به مسائل جزئی پرهیز شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان این‌که نگاه قرآن به گذشته برای ساختن آینده است، تصریح کرد: این نگاه عبرت آموزی باید در فلیم‌سازی قرآنی به کار گرفته شود.

وی با بیان این‌که جنس فیلم‌های دینی باید هدایت هادیان الهی را مد نظر قرار دهد، بیان داشت: امید به آینده درخشان الهی از دیگر عرصه های حاکم بر فیلم سازی قرآنی است که با رهبری هدایتگران الهی محقق خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی خاطر نشان کرد: فیلمی که نویسنده آن آرمان بزرگ و درد بزرگ نداشته باشد برای بیننده هیچ سودی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ارزش انسان به اندازه خواسته ها و دغدغه های اوست و از این رو فیلم قرآن فیلمی است که دردها و رنج های انسانی را برای رسیدن به قله‌های کمال شکل دهد. /965/پ202/س
ارسال نظرات