۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۹۱۸۹۴
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه:

دوری از قرآن و اهل بیت آغاز انحطاط جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حدیث ثقلین پیامبر اسلام(ص) گفت: دوری از قرآن و اهل بیت آغاز انحطاط جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام علي محمدي، رييس سازمان اوقاف و امور خيريه کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، برگزیدگان پانزدهمین دوره مسابقات مدیحه سرایی و همخوانی قرآن مجید، سومین دوره مسابقه‌های اذان و دومین دوره مسابقه‌های ابتهال سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، شب گذشته در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل معرفی شدند.

حجت الاسلام علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه شب گذشته اظهار داشت: فتنه سال گذشته از روی بی بصیرتی و نشات گرفته از فراموشی معارف قرآن و اهل بیت بود.

وی با بیان اینکه ولایت مداری رمز کسب بصیرت در کوران حوادث و فتنه هاست، خاطر نشان کرد: به گفته رهبری؛ عمل به آموزه های قرآن و داشتن بصیرت مردم، فتنه های پس از انتخابات ریاست جمهوری خنثی شد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: اطاعت و پیروی از ولایت و ادامه راه غدیر را باید سرلوحه زندگی خود قرار دهیم، تا از غبار فتنه‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان در امان باشیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنان خود بسیاری از مشکلات جهان اسلام را ناشی از دوری از معارف قرآن و اهل بیت دانست و اظهار داشت: پیامبر بزرگ اسلام در حدیث ثقلین، قرآن و اهل بیت را به عنوان دو امانت بسیار ارزشمند برای جهان اسلام به یادگار گذاشته است،

وی با بیان این‌که حضرت محمد (ص) هیچ‌گاه سخن و یا تعبیری را بی‌مورد تکرار نمی‌کردند، خاطر‌نشان کرد: نبی اکرم(ص) در خطبه غدیر صیانت از قرآن و عترت را 57 بار و نام مبارک حضرت علی ابن ابی‌طالب(ع) را 37 بار و همچنین سه مرتبه اسم مبارک امامان حسین(ع)، حسن‌(ع) و حضرت قائم(عج) را بر زبان آوردند که نشان از اهمیت فلسفه غدیر نزد پیامبر اسلام دارد.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر این‌که رمز موفقیت جهان اسلام صیانت از دو امانت گرانبهای پیامبر اسلام(ص) است، گفت: جلو ماندن و یا عقب ماندن از معارف قرآن و اهل بیت به ضرر جوامع اسلامی خواهد بود./935/پ203/س
ارسال نظرات