۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۹۱۹۶۹
معاون پارلمانی رییس جمهور:

روش کنونی پرداخت یارانه ها غیر عادلانه است/ با اجرای هدفمند کردن یارانه ها، سهام عدالت متوقف نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ معاون پارلمانی رییس جمهور، اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و از دور ریخته شدن سالیانه 1380 میلیارد تومان یارانه نان در کشور خبر داد و گفت: با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، سهام عدالت نیز ادامه خواهد یافت و متوقف نخواهد شد.
حجت الاسلام ميرتاج الديني حجت الاسلام سيد محمد رضا ميرتاح الديني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی رییس جمهور سه شنبه شب، در جمع طلاب و روحانیان در سالن همایش های مدرسه علمیه دارالشفای قم، به بررسی ابعاد مختلف طرح هدفمند کردن یارانه ها پرداخت.

حجت الاسلام میرتاج الدینی اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها در کشور را ضروری دانست و با تبیین فوائد فراوان این طرح تاکید کرد: هدفمند سازی یارانه ها، به معنای حذف یارانه ها نیست بلکه توزیع عادلانه آن است و متاسفانه روش های پرداخت کنونی یارانه در کشور به هیچ وجه عادلانه نیست.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح تاخیر بسیاری شده است، گفت: متاسفانه هم حوزه و هم دانشگاه دیر هنگام به این مساله مهم پرداخته اند و اجرای این طرح از جمله آرزوهای ما بوده است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها در جهت اصلاح و بهبود وضعیت اقتصاد کشور را ضروری دانست و ابراز داشت: اقتصاد کشور ظرفیت و توانمندی بسیار خوبی برای پیشرفت و شکوفایی دارد، منتهی در روش ها و راه ها باید تجدید نظر کنیم.

وی پایین بودن نرخ بهره وری، بالا بودن نرخ تورم و بیکاری و نابرابری در توزیع درآمدها را از مهم ترین معضلات اقتصادی کشور دانست و تنها راه برون رفت از این وضعیت را اصلاح ساختارها و تحول اقتصادی ارزیابی کرد و تحقق این مهم را نیازمند اهداف روشن و ریل گذاری دقیق خواند.

معاون رییس جمهور، مبانی هدفمندسازی یارانه ها را در دو بخش نظری و عملی قابل اجرا و بررسی دانست و با ناعادلانه خواندن شیوه های کنونی پرداخت یارانه ها تصریح کرد: میزان مصرف انرژی در کشور ما چهار برابر استانداردهای جهانی است که با هدفمند سازی یارانه ها این وضعیت اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به افق های سند چشم انداز اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، آماری تکان دهنده از میزان مصرف بسیار بالا در کشور ارائه کرد و از دور ریز سالانه 1380 میلیارد تومان یارانه نان در کشور خبر داد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص سرنوشت سهام عدالت با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه و واریز نقدی یارانه ها به حساب مردم نیز خاطر نشان کرد: با هدفمند کردن یارانه ها، طرح سهام عدالت نیز ادامه خواهد یافت و متوقف نخواهد شد.

وی ابراز داشت: مدتی توقفی در مسیر اجرای این طرح پدید آمد اما باید توجه داشت که این طرح ادامه خواهد یافت.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: هدفمند سازی یارانه ها باعث می شود که جلوی اسراف و تبذیر در کشور گرفته شود و مردم نیز مصرف انرژی را بهینه خواهند کرد و یارانه ها عادلانه توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی ابراز داشت: دولت های گذشته به دو دلیل سراغ اجرای این طرح مهم که در واقع جراحی بزرگ اقتصاد کشور است نمی رفتند، نخست اینکه وقت کافی برای این مساله نمی گذاشتند و دلیل دیگر نیز این است که آنها به دنبال حذف یارانه ها بودن و دولت نهم و دهم در صدد هدفمند کردن یارانه ها است. /924/پ202/ج

ارسال نظرات