۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۹۲۰۶۱
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

هدف دشمن از ترور دانشمندان از بین بردن سرمایه‌های انسانی کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، با محکوم کردن عمل جنایتکارانه دشمنان در ترور اساتید و دانشمندان کشور گفت: اگر دشمن در کشور ما دست به ربایش یا ترور عالمان و دانشمندان می زند برای آن است که قصد از بین بردن سرمایه های انسانی کشور را دارد‌.
حجت الاسلام و المسلمين عباسعلي سليماني، نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، در نشست هم‌اندیشی استادان اهل سنت دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان با محکوم کردن، عمل جنایتکارانه دشمنان در ترور اساتید و دانشمندان هسته‌ای کشور‌ گفت: علم سرمایه ای گرانسنگ است و محصور به قبیله و یا قوم خاصی نیست است.

امام جمعه زاهدان با بیان این که جایگاه علمی اندیشمندان در روایات، جایگاه بالایی است و با اشاره به این‌که‌ امروز دنیا نیازمند علم است، تصریح کرد: اگر دشمن در کشور ما دست به ربایش یا ترور عالمان و دانشمندان می‌زند به آن علت است که قصد از بین بردن سرمایه‌های انسانی کشور را دارد.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: این‌که برای چندمین‌بار مسأله ترور دانشمندان ایران از سوی دشمنان اتفاق افتاده است، نشانگر توجه آنان به نقش و جایگاه عالمان و دانشمندان در ایران اسلامی است.

رییس شورای حوزه علمیه سیستان و بلوچستان‌ همچنین به نقش مراکز آموزش عالی در تأمین و تربیت نیروهای متخصص جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: حوزه‌های علمیه نمی‌توانند همه نیازمندی‌های جامعه را تأمین کنند؛ البته اگر حوزه‌ها مانند گذشته فعالیت می‌کردند و دانشمندانی همچون ابوریحان بیرونی، ابو علی سینا و امثال آن را به جامعه تحویل می‌دادند، این موضوع امکان‌پذیر بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر‌نشان کرد: اکنون در حوزه‌های علمیه مباحث و رشته‌های تفسیر، حدیث، فقه، اصول، منطق، کلام و فلسفه تدریس می‌شود و جامعه نیز به تخصص‌های دیگری نیازمند است که مراکز آموزش عالی می‌توانند آن را تأمین کنند.

طاهری و ‌کرد از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در ابتدای این نشست به نمایندگی از سایر اعضا، خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت و توان بومی و تخصصی اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها و حل مسائل و مشکلات استان شدند و بر استمرار این نشست‌ها به صورت مداوم تأکید کردند./940/پ202/س

ارسال نظرات