۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۹۲۲۴۷

نماینده آیت الله سیستانی در کربلا خواستار حضور مسوولان در میان مردم شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در کربلا از عدم حضور مسوولان در میان مردم انتقاد کرد و این امر را سبب بی اطلاعی آنان از مشکلات کشور عنوان نمود.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، خواستار استفاده مسوولان از تجارب دوره گذشته شد و گفت: مسوولان برای تشکیل دولت جدید باید عملکرد افراد را در مرحله گذشته به دقت بررسی کنند و در پی گسترش عملکرد مثبت و دوری جستن از اقدامات منفی باشند.

وی از عدم حضور مسوولان در کنار مردم به شدت انتقاد کرد و افزود: هنگامی که مسوولی در کنار مردم حضور یابد با مشکلات آنان از نزدیک آگاه می شود و تصمیماتی که اتخاذ می کند نیز از واقعیتهای جامعه نشات می گیرد و با دست گذاشتن بر اصل مشکل و مساله در صدد حل و فصل آن می شود ولی متاسفانه عدم حضور مسوولان در کنار مردم سبب شده است تا اطلاعات غلطی در اختیار آنان قرار گیرد و با واقعیتها آشنا نمی شوند.

حجت الاسلام صافی بهبود وضع امنیت کشور را خواستار شد و تصریح کرد: اگر وضع امنیت کشور بهبود نیابد هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود و دستگاههای امنیتی باید وظایف خود را به نحو احسن انجام نمایند و از اقدامات پیش پا افتاده که تاثیری چندانی ندارد پرهیز کنند.

نماینده آیت الله سیستانی بر لزوم اصلاحات در دستگاه قضایی تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاه قضایی از مهمترین دستگاههای کشور است که باید با قدرت واستقلال به کار خود ادامه دهد و در این راستا قاضیان نیز باید بی طرف باشند ولی این امر در حال حاضر به درمان نیازمند است و باید نسبت به ایجاد اصلاحات در آن اقدام نمود.

وی ادامه داد: برکناری قضاتی که بی طرف نیستند و تحت تاثیر فشارهای داخلی و خارجی قرار می گیرند و جریان پرونده را بدون ارائه مدارک لازم تغییر می دهند از مهمترین اصلاحاتی است که باید در دستگاه قضایی انجام شود ضمن اینکه دولت موظف است نسبت به حمایت از جان قضات اقدامات جدی را انجام دهد تا آنان بتوانند به راحتی به فعالیت خود ادامه دهند./980/گ/
ارسال نظرات