۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۹۲۳۸۵
عاشورا؛ نبرد فتنه و بصیرت(19)؛

امام جمعه چوئبده آبادان: بصیرت بارزترین شاخصه عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چوئبده آبادان بصیرت و رادمردی را بارزترین شاخصه عاشورایی بودن دانست و بر روشنگری دسیسه‌های توطئه‌گران در جامعه تأکید کرد.
عبرت هاي عاشورا
حجت الاسلام مهدی محمدی پور، امام جمعه چوئبده آبادان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که«محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است»، اظهار داشت: برگزاری منابر در ماه های محرم و صفر سبب تبیین واقعیت، ماهیت و کیفیت حرکت امام حسین(ع) می شود که این مسأله موجب استحکام مبانی دین اسلام در مردم خواهد شد.

امام جمعه چوئبده آبادان، فتنه سال 88 را تکرار دوباره تاریخ و حادثه ای همانند واقعه عاشورا خواند و گفت: برخی در دوران امام حسین(ع) با فدا کردن اسلام برای دستیابی به خواسته های نفسانی خود، واقعه عاشورا را آفریدند و سال گذشته نیز تعدادی از مدعیان دروغین خط امام و انقلاب، ارزش های اسلام را خدشه دار و حادثه پس از انتخابات را ایجاد کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: باید با هوشیاری و درایت از عاشورا درس عبرت گرفته تا از تکرار دوباره آن پیشگیری کنیم.

وی، بصیرت، رادمردی و پایداری را از شاخصه های بارز عاشورایی بودن دانست و تأکید کرد: با توجه به این که بصیرت عامل پیشگیری از انحراف در مسیر سعادت و نیل به سوی کامیابی است؛ از این رو استقامت و پایداری نقش بسزایی در نتیجه بخش بودن این مسأله دارد.

حجت الاسلام محمدی پور تبلیغ مبانی صحیح اسلام و روشنگری نسبت به حوادث و دسیسه های دشمنان را شاخصه ای دیگر از عاشورا بودن دانست و گفت: اسلام سبب دستیابی به عزت، استقلال و پیشتازی در عرصه های جهانی برای ایران شده است؛ از این رو تنها راه ادای وظیفه خود به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) آگاهی بخشیدن به جامعه است که این مسأله توطئه های دشمنان را نیز خنثی خواهد کرد./945 /ت303/س
ارسال نظرات