۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۹۲۵۳۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان:

مبلغان در تبیین چهره منافقان و معاندان اسلام تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان، تاکید کرد: مبلغان در تبیین چهره منافقان و معاندان اسلام تلاش کنند.
اعزام مبلغين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید موسی مدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان، روز گذشته، در نشست ائمه جماعات، هیأات امنا، مسؤولان هیأت های مذهبی مساجد این شهرستان، اظهار داشت: پیش از آغاز ایام ماه محرم برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری آیین‌های این مناسبت در آبادان انجام شده است.

وی افزود: در این راستا و در نشستی که با حضور 200 نفر از مداحان، خطبا، مبلغان و وعاظ برگزار شد نکات لازم در خصوص برنامه‌ها و همچنین مطالبی که در مجالس مختلف عنوان می‌شود، ارائه شد؛ افزون بر این، در نشستی که با حضور اعضای هیأت‌های مذهبی این شهرستان برگزار شد، تذکرات لازم در زمینه نحوه برگزاری مراسم‌ها و رعایت قوانین به آنها داده شده است.

حجت الاسلام مدنی تصریح کرد: یکی از موارد مهمی که در این خصوص وجود دارد در زمینه انحرافاتی است که ممکن است در برخی آیین‌ها وجود داشته باشد؛ از این رو، از همه خطبا و مداحان خواسته شد تا در برنامه‌های خود این انحرافات را پالایش کرده و به تبیین ابعاد و ویژگ‌های قیام اباعبدالله الحسین(ع) به شیوه درست و مناسب بپردازند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان خاطرنشان‌کرد: همچنین به همین مناسبت کانون مداحان آبادان نیز به‌منظور ساماندهی فعالیت مداحان شهرستان راه‌اندازی شد؛ همچنین با هماهنگی‌هایی که با اداره بازرگانی انجام شده است، 60 تن کالا در بین هیئت‌های مذهبی توزیع خواهد شد.

وی گفت: این کالاها توسط اداره بازرگانی و در بین هیئت‌های برگزارکننده مراسم در ماه محرم برای نذورات آنها توزیع می‌شود؛ همچنین با هماهنگی‌های انجام شده نظارت‌هایی از سوی نهادهای مربوطه بر هیئت‌های مذهبی و چگونگی برگزاری مراسم و ساعات آغاز و پایان آیین‌های عزاداری آنها انجام می‌شود.

حجت الاسلام مدنی در پایان ابراز امیدواری‌ کرد: با تمهیدات اندیشیده شده شاهد برگزاری آیین‌های سوگواری حضرت ابا عبدالله (ع) به بهترین نحو بوده و وعاظ و خطبا نیز برای آشنا کردن مردم و به ویژه جوانان از قیام امام حسین(ع) و تبیین چهره منافقان و معاندان اسلام تلاش کنند./945/پ203/ص
ارسال نظرات