۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۹۲۷۰۶
مدیر حوزه های علمیه گلستان:

مبلغان در ماه محرم به ابعاد جهانی و فرا تاریخی حماسه عاشورا توجه کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه استان گلستان با تأکید براین که عظمت قیام عاشورا مرزهای عقیده و مسلک را درنوردیده است، بیان داشت: حماسه عاشورا فراتر از مذهب شیعه و بلکه فراتر از دین و آیین است و مبلغان باید در ماه محرم به ابعاد جهانی و فراتاریخی این حماسه عظیم بیشتر توجه کنند.
حجت الاسلام مصطفي ملکي، نماينده مرکز مديريت حوزه هاي علميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، نماینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه در گلستان، در جمع تعدادی از هیأت های مذهبی در گرگان، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، این ماه را فرصت بسیار مناسبی برای تبیین اهداف قیام حسینی دانست و گفت: مبلغان، هیأت های مذهبی و مداحان باید همه تلاش خود را در جهت تبیین صحیح قیام امام حسین(ع) صرف کنند.

وی با بیان این که مبلغان باید پیام آزادگی، عزت و مظلومیت امام حسین(ع) را به خوبی برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند، افزود: تبلیغ ماندگار سبب نشستن پیام قیام حسینی بر دل مردم خواهد شد.

حجت الاسلام ملکی، شناخت مخاطب را یکی مهم ترین ابزار تبلیغ دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان باید در ماه محرم علاوه بر شناخت صحیح از مخاطبان نسبت به محتوای موضوعی که می خواهند به سخنرانی بپردازند اطلاعات کافی داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه گلستان با بیان این که مبلغان برای تبیین مناسب و تأثیر گذار واقعه عاشورا باید نگاهی عمیق به ابعاد مختلف نهضت حسینی داشته باشند، خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا ابعادی گسترده و بسیار پرمحتوا دارد.

حجت الاسلام ملکی، تبیین صحیح نهضت حسینی را عامل جلوگیری از ورود شبهات و خرافه به این حماسه تاریخی دانست و تأکید کرد: مبلغان باید به منظور تبیین مناسب اهداف قیام عاشورا به اندیشه های ناب علمای اسلام چون امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و علامه شهید مرتضی مطهری مراجعه کنند.

وی، بعد عقلانی، حماسی و عاطفی را ابعاد مختلف قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: مبلغان در ماه محرم باید با توجه به این سه مسأله مهم به بررسی و تبیین نهضت حسینی بپردازند.

حجت الاسلام ملکی با تأکید براین که عظمت قیام عاشورا مرزهای عقیده و مسلک را درنوردیده است، بیان داشت: حماسه عاشورا فراتر از مذهب شیعه و بلکه فراتر از دین و آیین است و مبلغان باید در ماه محرم به ابعاد جهانی و فراتاریخی این حماسه عظیم بیشتر توجه کنند.

نماینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه در گلستان با بیان این که نهضت عظیم امام حسین(ع) تاریخ بشریت را دگرگون کرده است، خاطرنشان کرد: مکتب عاشورا، مکتب جامع و سرشار از اهداف بلند و فرا زمانی است و نباید آن را نهضتی گذرا و موقتی دانست.

وی در ادامه سخنان خود روحانیت را بهترین قشر برای تبیین این نهضت فراگیر معرفی کرد و ادامه داد: امروز حوزه های علمیه باید همه تلاش خود را برای پرورش طلاب عاشورایی به کار گیرند.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به این که درس و عبرت های تاریخی قیام عاشورا باید مبنای عمل همگان قرار گیرد، اضافه کرد: درس های نهضت حسینی باید حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه گلستان انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده اهداف قیام حسینی دانست و ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز با تأسی از نهضت عظیم حسینی رژیم طاقوت را برچید و حکومت اسلامی را در این کشور مستقر کرد.

وی با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نظام اسلامی و حاکمیت ولایت فقیه را با تأسی از نهضت عظیم عاشورا در ایران برپا کردند، خاطرنشان کرد: امروز نیز تداوم نظام اسلام در گرو پایبندی به آرمان های امام حسین(ع) است./950/پ202/الف

ارسال نظرات