۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۹۲۹۹۸
در دیدار با اعضای این کاروان مطرح شد؛

نظر آیت الله جوادی آملی در مورد حضور غیر مسلمانان در کاروان همبستگی غزه

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار با اعضای کاروان آسیایی همبستگی با مردم غزه نظر خود را نسبت به حضور غیر مسلمانان در این کاروان ابراز داشت.
ديدار اعضاي کاروان آزادي غزه با آيت الله جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار با اعضای کاروان آسیایی همبستگی با مردم غزه نظر خود را نسبت به حضور غیر مسلمانان در این کاروان ابراز داشت.

در ابتدای این دیدار یکی از اعضای کاروان آزادی با اینکه در بین اعضای این کاروان جریانات چپ و غیر مسلمان که البته به شدت مخالف صهیونیسم و امپریالیسم آمریکا هستند، وجود دارند نظر حضرتعالی در مورد اقدام این کاروان چیست؟ خواستار موضع گیری این استاد سطح عالی حوزه علمیه در این زمینه شد.

حضرت آیت الله جوادی آملی خطاب به اعضای کاروان همبستگی آسیایی ابراز داشت: در جمع شما اگر غیر مسلمان حضور دارند در صورتی که کارشان برای خودبینی و ریا نباشد سهم تعیین کننده ای در آزادی مردم فلسطین و غزه دارد زیرا رعایت مظلوم از احکام قطعی اسلام و جزو امور توصلی است نه تعبدی.

وی ادامه داد: امور توصلی، آن است که قصد قربت در آن لازم نیست، به طور مثال اگر دست کسی کثیف بود با آب شست چه قصد قربت بکند و چه نکند دستش پاک می شود ولی اگر خواست وضو بگیرد و عبادت کند حتما قصد قربت شرط است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: اسرائیل زدودن مثل کثافت زدودن دست است و برای این کار قصد قربت لازم نیست و اگر این کار از غیر مسلمان هم صادر شود اسرائیل غارتگر را سر جای خود می نشاند.

گفتنی است اعضای این کاروان صبح امروز نیز با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار کرده و سخنان و توصیه های این مرجع تقلید را دریافت کردند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات