۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۹۳۳۱۷
استاندار مازندران:

ولایت پذیری مهم ترین درس نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران اطاعت از امر ولایت‌ فقیه را از بزرگ‌ترین درس‌ قیام عظیم عاشورا دانست و گفت: بر همه ما واجب است تا در عصر غیبت با ولایت‌پذیری، از ولی امر مسلمین اطاعت کنیم.
استاندار مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سیدعلی اکبر طاهایی، استاندار مازندران، عصر روز گذشته در نشست هیأت‌های مذهبی آمل که در حسینیه هدایت این شهرستان برگزار شد، گفت: اطاعت از امر رهبری و سرسپردن به اوامر ولایت ‌فقیه بزرگترین درس قیام عظیم عاشورا است.

استاندار مازندران با بیان این که قیام حسینی سزشار از عبرت های بزرگ و کوچک است، خاطرنشان کرد: وعاظ و خطبا باید این عبرت ها را به گونه ای برای مردم تبیین کنند تا تأثیر گذار باشد.

وی افزود: اکنون زمام رهبری جامعه در دست شخصیت مجتهدی قرار گرفته که سیره و رفتارشان به منش امامان معصوم نزدیک‌تر است لذا بر ما واجب است تا در عصر غیبت با ولایت‌پذیری، از ولی امر مسلمین اطاعت کنیم.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با اشاره به حادثه انفجار اخیر میان عزاداران حسینی در چابهار گفت: این انفجار که با شهادت بسیاری از هموطنان عاشق اهل ‌بیت همراه بوده است، در اراده و اعتقاد مردم هوشیار و آگاه ایران اسلامی هیچ تأثیری نخواهد داشت.

طاهایی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی با این گونه اقدامات به دنبال تفرقه میان شیعه و سنی هستند، ادامه داد: اما دشمنان باید بدانند که امت اسلامی با وحدت و همدلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند و این گونه اقدامات مذبوحانه تأثیری در روابط میان آنها ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر مطالعه تفاسیر قرآن تاکید کرد و افزود: آشنایی با تفاسیر مختلف قرآن موجب روشنی حقایق این آیات برای مردم می‌شود.

طاهایی بیان کرد: انس با قرآن وظیفه همه اقشار مردم است تا به برکت آن بتوانند از انقلاب و نهضت دینی اسلامی خویش محافظت کنند.

استاندار مازندران مهم ترین عامل ناهنجاری ها و مشکلات جهانی را بی تقوایی دانست و بیان داشت: انس با مفاهیم الهی کلید حل همه مشکلات جامعه بشری است که متأسفانه بشر امروز به این مسأله مهم بی توجه است./950/پ202/الف
ارسال نظرات