۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۹۳۴۴۷
نماینده ولی فقیه در گیلان:

واقعه عاشورا مبارزه با ظلم ستیزی را در تاریخ نهادینه کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که حماسه عظیم عاشورا سرشار از درس های بزرگ و کوچک است، گفت: واقعه عاشورا مبارزه با ظلم ستیزی را در تاریخ نهادینه کرد.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان عصر امروز در دیدار با مدیران و کارکنان اداره کل راه و ترابری گیلان در آستانه روز راهدار گفت: امام حسین(ع) در هزار و 400 سال پیش به انسان ها درسی آموخت که امروزه بهتر از هر زمان دیگری درک می شود.

امام جمعه رشت با بیان این که واقعه عاشورا مبارزه با ظلم ستیزی را در تاریخ نهادینه کرد، افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه دهنده اهداف نهضت حسینی است.

وی در ادامه سخنان خود حضور پرشور مردم مناطق مختلف دنیا را در عزاداری امام حسین(ع) نشانه پویایی واقعه عاشورا دانست و گفت: عاشورا یک حادثه نبود، جریان و نهضتی همیشه پویا در تاریخ است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی خاطرنشان کرد: باید به عمق پیام های عاشورا مثل امر به معروف و نهی از منکر و ظلم ستیزی توجه بیشتر شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، پیام ها و ارزش های عاشورا را بسیار گسترده و متنوع خواند و تصریح کرد: هر کس به تناسب ظرفیت خود قادر خواهد بود از ارزش های عاشورا برای کمال خود بهره ببرد.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از کارکنان و مدیران راه و ترابری استان افزود: کارگزارن این اداره می توانند با ساختن زیر ساخت های لازم وجاده های مناسب زمینه حضور گردشگران بیشتر را در استان فراهم کنند.

مدیر کل راه و ترابری گیلان نیز در این مراسم با ارائه آماری از عملکرد این اداره کل با اشاره به ده هزار و 628 کیلومتر راه موجود در استان، گفت: اعتبارات عمرانی این حوزه در سال 88، هزار و 800 میلیارد ریال بوده و امسال به دو هزار و 400 میلیارد ریال افزایش یافته است.

علی پور، مدیر کل راه و ترابری گیلان در پایان اظهار داشت: 83 درصد راه های روستایی روستا های بالای 50 خانوار استان گیلان آسفالت شده است./950/پ202/الف
ارسال نظرات