۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۹۳۴۸۳
آیت الله حیدری:

وحدت حوزه و دانشگاه تنها عامل پیروزی ایران در برابر دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تنها عامل پیروزی ایران در برابر دشمنان را وحدت بین حوزه و دانشگاه دانست و اظهار داشت: ملاک و محور برای وحدت بین همه مسلمانان دین اسلام، ائمه اطهار(ع) و مقام معظم رهبری است که این سه عنصر عاملی مهم در خنثی سازی توطئه های دشمنان است.
آيت الله حيدري/2
آیت الله محسن حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که تنها راه پیروزی اسلام در برابر دشمنان و غلبه بر همه مشکلات، وحدت در جامعه اسلامی است، اظهار داشت: ملاک و محور برای وحدت بین همه مسلمانان دین اسلام، ائمه اطهار(ع) و مقام معظم رهبری است که این سه عنصر عاملی مهم در خنثی سازی توطئه های دشمنان است.

امام جمعه وقت اهواز، با اشاره به آیه «واعتصمو بحب الله جمیعا و لا تفرقو»، گفت: به ریسمان الهی که همان کتاب و عترت است چنگ زنید و آن ها به عنوان قانون و الگوی خود قرار دهید چرا که آن ها مهم ترین عاملی هستند که می توانند انسان را در برابر دشمنان اسلام حفظ کند.

آیت الله حیدری، به وحدت بین حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: همکاری تخصصی بین حوزه و دانشگاه برای ساختن نظام و جامعه اسلامی، ساماندهی امور، تشکیل جبهه واحد در برابر دشمنی واحد و برگزاری جلسات رایزنی برای وحدت بین افکار و نظرات دانشجویان و طلاب که موجب تشکیل جبهه سیاسی و فرهنگی میشود، از بستر هایی است که باید در وحدت بین حوزه و دانشگاه تجلی پیدا کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به اهداف دشمنان در ایجاد تفرقه بین دانشجویان و حوزویان اشاره کرد و اذعان داشت: تنها هدف دشمن از ایجاد تفرقه بین دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه نابودی نظام و انقلاب اسلامی ایران است که با برجسته کردن برخی از نقاط ضعف طلاب برای دانشجویان و دانشگاهیان برای حوزویان، در تلاش برای دسترسی به نظام اسلامی ایران است.

امام جمعه وقت اهواز، حفظ وحدت طلاب و دانشجویان و ارتباط گسترده آنان با جامعه را به عنوان شکستی برای دشمنان برشمرد و اظهار داشت: این حضور گسترده توطئه های دشمنان را به شکست رهنمون می سازد و موجب دلسرد شدن دشمنان نسبت به اقدام های شوم خودشان می شود.

استاد عالی حوزه های علمیه خوزستان، به نقش حوزه های علمیه و دانشگاه ها در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، توسعه اشاره و تصریح کرد: حوزه های علمیه و دانشگاه های استان، که خاستگاه اندیشه دینی و تولید علم دینی و به روز هستند، جایگاه بسیار مهم و والایی در تولد علم روز و دینی در جهان هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که حضور روحانیان و دانشجویان بسیجی در صحنه های علم و همچنین مبارزه با تهاجم فرهنگی مثال زدنی است، ابراز داشت: حضور این دو قشر ارزشمند در صحنه های انقلاب اسلامی همواره موجب هراس دشمنان و نابودی دسیسه های آنان شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به نقش مؤثر طلاب و دانشجویان در خنثی کردن توطئه های دشمنان اشاره کرد و افزود:هر گاه دشمنان در تلاش بودند تا ضربه ای به نظام اسلامی وارد کند، با هوشیاری و بصیرت این دو قشر مواجه شده و در عملی کردن ترفند های خود ناکام ماندند.

امام جمعه وقت اهواز، با بیان این که استکبار ستیزی دانشجویان و حوزویان موجب شد تا ثمره ای به نام عزت، استقلال، خود کفایی و اقتدار ایجاد شود، خاط نشان کرد: هر پدیده یا مسئله ای که بخواهد با راهبرد استکبار ستیزی مغایرت داشته باشد رهبران، دانش جویان و حوزویان این نظام و انقلاب به شدت با آن مقابله می کنند و آن را از بین می برند.

آیت الله حیدری، در پایان با شاره به این که دشمنان و مستکبران در تلاش برای ایجاد تفرقه بین حوزه های عمیه و دانشگاه ها هستند، گفت: جنایتکاران جهانی هیچ گاه قادر به جدا کردن حوزویان از دانشگاهیان نیستند؛ چرا که وحدت دانشگاه و حوزه عمیق و جاودان است و با هیچ ترفند و توطئه ای هم قادر به جدا شدن از یکدیگر نیستند./945/ت302/ص
ارسال نظرات