۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۹۳۵۰۶
رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها:

حوزه و دانشگاه منادی آزادی و عدالت هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، حوزه و دانشگاه را منادی آزادی و عدالت معرفی کرد و اظهار داشت: ارمغان علمی حوزه‌های علمیه به دانشگاه‌ها، توسعه معنویت و تعمیق بینش دینی و پدید آمدن نگاه جهادی به علم است.
تجليل از مقام علمي آيت الله سبحاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد محمدیان، رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از شخصیت علمی حضرت آیت‌الله سبحانی به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: این وحدت تمام بدبینی‌ها، سوءتفاهم‌ها و قضاوت‌های نادرست را کاهش داده است.

وی با بیان این‌که دیگر حوزه و دانشگاه رقیب همدیگر نیستند، بلکه همکار و همراه یکدیگرند، افزود: امروز حوزویان انگ بی‌دینی به دانشگاهیان نمی‌زنند و دانشگاهیان نیز حوزویان را متحجر نمی‌دانند.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: همکاری مناسبی در ابعاد مختلف بین دو مجموعه حوزه و دانشگاه پدید آمده است بسیارند دانشگاهیانی که وارد حوزه‌های علمیه شده‌اند و حوزویانی که وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مشترک حوزه و دانشگاه به ویژه در علوم انسانی، اظهار داشت: این دو مجموعه دوشادوش هم در جهت‌گیری‌های سیاسی، همپای انقلاب اسلامی و نظام حرکت می‌کنند و به حمایت از نظام می‌پردازند.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان این‌که ارمغان علمی حوزه‌های علمیه به دانشگاه‌ها، توسعه معنویت و تعمیق بینش دینی و پدید آمدن نگاه جهادی به علم است، گفت: البته ارتباط حوزویان با دانشگاه‌ها، آنان را با سؤالات فراوانی روبرو کرد که پویایی و شادابی را در حوزه‌ها به همراه داشت.

وی، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهبری‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب، شاهد رشد بیش از پیش ارتباط دانشگاه‌ها با حوزه هستیم و در آینده نیز شاهد نهادینه شدن ارتباط حوزه با دانشگاه خواهیم بود.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در ادامه نسبت به ایجاد تفرقه جدید بین حوزه و دانشگاه، هشدار داد و گفت: باید همواره مراقب کسانی که آگاهانه و یا بدون آگاهی درصدد ایجاد اختلاف بین این دو مرکز هستند، بود و از اختلاف مضر و بنیان برکن آنان جلوگیری کرد.

وی با بیان این‌که کسانی که خیرخواه حوزه و دانشگاه نیستند با تقسیم‌بندی‌های غلط بین موضوعات، زمینه جدایی این دو مجموعه را فراهم می‌کنند، ابراز داشت: با آن‌که عدالت و آزادی از آرمان های انقلاب اسلامی است و نظام هر دو را پیگیری می‌کند، اما عده‌ای دانشگاه را منادی آزادی و حوزه را منادی عدالت مطرح می‌کنند؛ در حالی که هم حوزه و هم دانشگاه منادی آزادی و عدالت هستند.

حجت‌الاسلام محمدیان، تولید علم در بخش علوم انسانی را بدون همکاری حوزه و دانشگاه مثمر ثمر ندانست و با بیان این‌که نیازمند سرمایه‌گذاری مشترک ویژه در این حوزه هستیم، گفت: وحدت به معنای تأثیرگذاری در علوم آنچنان‌که شایسته و بایسته است محقق نشده و تعامل بیشتر را می‌طلبد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علوم اسلامی انسانی با بخشنامه و شعاردادن تولید نمی‌شود و نیازمند فعالیت جهادی، مستمر، طولانی و هم‌اندیشی‌های فراوان بین حوزویان و دانشگاهیان است./920/پ202/ص

ارسال نظرات