۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۹۴۱۰۳
مدیر نهضت سوادآموزی قم:

9 دی، رزمایش بصیرت و ولایتمداری ملت ایران بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر نهضت سواد آموزی استان قم، حضور حماسی مردم ایران در حماسه نهم دی ماه سال 88 را به رزمایش بصیرت، آگاهی و ولایتمداری تشبیه کرد.
راهپيمايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا مدیر نهضت سوادآموزی استان قم، روز دوشنبه در دیدار آموزشیاران و دست اندرکاران این اداره با حضرت آیت الله نوری همدانی از مواضع صریح و انقلابی این مرجع تقلید در فتنه بعد از انتخابات قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: حضرت آیت الله نوری همدانی در این حوادث شجاعانه به میدان آمد و با ایراد سخنانی صریح، جریان فتنه و پشت صحنه آن را برای مردم برملا کرد و اشعاری که وی سرود در سراسر کشور فراگیر شد.

حجت الاسلام قاسمی نیا ادامه داد: حضرت آیت الله نوری همدانی همواره از انقلاب اسلامی، ارزش های دینی و مقام معظم رهبری حمایت و دفاع کرده اند و مواضعی که این مرجع تقلید در فتنه سال گذشته اتخاذ کرد برای ما مایه امیدواری بود.

وی در ادامه با گرامی داشت سالروز حماسه ملت در نهم دی ماه سال 88، بیان داشت: نهم دی ماه روز رزمایش بصیرت، آگاهی و ولایتمداری ملت غیور و هوشیار ایران اسلامی است.

مدیر نهضت سوادآموزی قم با اشاره به حوادث بعد از انتخابات ابراز داشت: در پی حوادثی که در عاشورای 88 تهران به وقوع پیوست و به ارزش های دینی و انقلابی جسارت شد، مردم در نهم دی ماه با حضور حماسی خود در صحنه نشان دادند که از فتنه گران بیزار و با ولی فقیه و انقلاب اسلامی پیوندی ناگسستنی دارند.

وی تصریح کرد: ملت ایران با حضور حماسی خود در راهپیمایی 9 دی ماه، افزون بر محکوم کردن هتاکی به مقدسات و ارزش های دینی، به دنیا نشان داد که همواره حامی و پیرو مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام قاسمی نیا در ادامه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات نهضت سوادآموزی استان قم ارائه کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی در شهر قم در گروه سنی 10 تا 49 سال تنها 54 درصد مردم باسواد بودند، اما بعد از پیروزی انقلاب و طبق آخرین آمار سرشماری کشور در سال 85 در این گروه سنی 92 درصد مردم از نعمت سواد بهره مند هستند.

وی افزود: با فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در نهضت سوادآموزی قم در گروه سنی 10 تا 29 سال نیز 97درصد جمعیت استان باسواد هستند.

حجت الاسلام قاسمی نیا با بیان اینکه رهنمودهای مراجع و علما در راستای توسعه و گسترش مساله علم آموزی در کشور بسیار مهم و اثرگذار است، اظهار داشت: آموزشیاران نهضت سوادآموزی استان قم، افزون بر آموزش سواد به افراد بی سواد، مباحث قرآنی را نیز تدریس می کنند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات