۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۹۴۱۳۲
معاون تبلیغ حوزه های علمیه:

9دی، روز اعلام وفاداری ملت به انقلاب و ارزش ها و انزجار از فتنه گران بود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه، برملا شدن چهره واقعی فتنه گران را یکی از الطاف الهی در فتنه سال گذشته دانست و نهم دی ماه را روز اعلام وفاداری مردم به ملت، انقلاب و ارزش ها دانست.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي
حجت الاسلام نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تحلیل فتنه سال گذشته در کشور، ابعاد مختلف حضور حماسی مردم در نهم دی ماه را تشریح کرد.

وی بیان داشت: قبل از انتخابات بخشی از مردم جریان فتنه را در دل نظام احساس می کردند ولی بعد از این که موضع گیری های آنها نشان داد آنها در دل نظام نیستند و در صدد رویارویی با نظام هستند، مردم از آنها فاصله گرفتند.

حجت الاسلام نبوی تصریح کرد: با هتاکی و جسارت به امام حسین(ع)، عاشورا و ارزش ها و مقدسات، صف کاملا تفکیک شد و مردم حس کردند که پشت جریان فتنه کفر و نفاق است.

وی ادامه داد: مردم با مشخص شدن این وضعیت درنگ نکردند و با حضور در صحنه از مقدسات و ارزش ها دفاع کردند.

این استاد حوزه علمیه قم، برملا شدن چهره واقعی فتنه گران را یکی از الطاف الهی در فتنه سال گذشته دانست و گفت: در حوادث روز عاشورا و جسارتی که به مقدسات و ارزش ها شد، درون و کُنه پلیدشان برای مردم برملا و این طرز تفکر برای همیشه از معادلات سیاسی کشور برچیده شد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه تصریح کرد: در قضایای فتنه بخشی از نخبگان بی بصیرت که خود را هم اهل بصیرت می دانند، به دلیل منافعی که دارند خیلی از مواقع در تشخیص حق از باطل، طرف باطل را می گیرند.

حجت الاسلام نبوی، با اشاره به فتنه سال گذشته در کشور بیان داشت: برای عده ای از افراد موقعیت های اجتماعی و منافع مادی مطرح است، در مساله فتنه اینها بیشتر از مردم، فساد طرف مقابل را حس می کردند ولی شیطان اعمال اینها را تزئین کرده بود و به خیال اینکه می توانیم حکومتی بهتر ایجاد کنیم، از جریان باطل حمایت و در این راستا تلاش می کردند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه افزود: اینها حقیقتا به دلیل مشکلاتی که دارند و گاهی سوابقی که داشتند در بین مردم نفوذ کرده و بخشی از مردم طرفدار و حامی آنها شده بودند.

وی بیان داشت: وقتی عقبه نفاق فتنه گران برای مردم رو شد مردم از آنها فاصله گرفتند، ولی برخی ها که منافع شان ایجاب می کرد نمی توانستند از آنها فاصله بگیرند و هواهای نفسانی شان ایجاب می کرد که دنباله روی جریان فاسد باشند تا شاید این جریان دوباره جان بگیرد.

حجت الاسلام نبوی تصریح کرد: مردم ایران در جریان 9 دی ماه سال گذشته سرائر خواص را تشخیص داند و نیز افراد دنباله روی آنها را شناختند و ما این مساله را به وضوح مشاهده کردیم.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه تاکید کرد: مردم بصیر هستند و در شرایط خاص موضع خاص و لازم را اتخاذ می کنند و با صلابت تمام از ارزش های دینی و آرمان های انقلاب اسلامی حمایت و از مقام معظم رهبری تبعیت می نمایند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات