۰۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۹۴۴۴۰
تاکید سید علی فضل الله بر ضرورت تقویت مسیر وحدت اسلامی:

سخن از وحدت اسلامی نباید در دایره نخبگان محصور بماند

خبرگزاری رسا ـ سید علی فضل الله بر ضرورت تقویت مسیر وحدت اسلامی تاکید کرد و مسؤولیت سنگین فعالان این صحنه را خاطرنشان ساخت.
سيد علي فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی فضل الله، خطیب جمعه شهر بیروت، روز گذشته در دیدار با هیاتی از سوی مکتب پرورش اسلامی طرابلس با تاکید بر ضرورت تقویت مسیر وحدت اسلامی، گفت: ترویج دهندگان تعصب مذهبی در فضای اسلامی رو به افزایش اند و این امر مسؤولیت فعالان صحنه وحدت اسلامی را سنگین تر می کند.

سید علی فضل الله پس از بررسی و گفت و گو پیرامون برخی از مسائل لبنان و جهان اسلام و عربی، فعالان صحنه وحدت اسلامی را به ابراز عقاید خود فراخواند و از آنها خواست تا صحنه را برای کسانی که دچار تعصب و بسته بودن هستند، خالی نکنند.

وی با خاطرنشان ساختن نیاز شدید جهان اسلام به آگاهی و هوشیاری و گسترش آن در میان مردم، افزود: سخن از وحدت اسلامی نباید در دایره نخبگان محصور بماند، بلکه باید به میان مردم بیاید و ترجمه عملی خود را در جمع های عمومی و مردمی بیابد.

این روحانی برجسته شیعه از مسلمانان خواست تا گرفتار جزئیاتی که آنها را از اصل اسلام دور می سازد نشوند و افزود: آشوبگران همه جا حضور دارند و می کوشند تا تحرکات وحدت بخش را ناکام سازند، چه ندانسته و چه دانسته و همگام با سیاست های استکباری.

وی در پایان خواستار گشودگی میدان های اسلامی بر روی نسل های جوانی شد که هوشیاران جامعه باید پیش از آنکه به چنگال متعصبان و غالیان و نادانان بیفتند، آنها را دریابند./981/گ
ارسال نظرات