۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۹۴۵۳۷
خطیب جمعه کوفه:

همه مسلمانان از گروه های تکفیری بیزارند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کوفه با اشاره به اعتقاد اهل سنت به ساخت بارگاه ها تاکید کرد که همه مسلمانان از گروههای تکفیری بیزار هستند.
مسجد کوفه
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالهادی المحمداوی خطیب جمعه کوفه طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد کوفه برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد(ع) به زین العابدین شهرت داشت و این شهرت بر خلاف آنچه برای برخی از مردم اطلاق می شود لقبی حقیقی بوده است، زیرا اهل بیت(ع) با تمام وجود به عبادت پروردگار می پردازند.

وی افزود: برخی از مردم به عبادت و نماز شهرت دارند ولی از انواع و اقسام فریب و دروغ را در معامله های تجاری استفاده می کنند و این امر برای برخی از مسوولان که تنها به فکر مصالح شخصی و حزبی هستند نیز صدق می کند.

حجت الاسلام محمداوی از فرارسیدن پنجمین سالگشت انفجار بارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع) در سامرا یاد کرد و اظهار داشت: هدف این جنایتکاران، تخریب بارگاه نبود بلکه می خواستند اندیشه های مردم را خراب کنند، امثال این جنایتها در گذشته نیز رخ داده است و عاملان انفجار سامرا نیز بازماندگان آن افراد بوده اند.

خطیب جمعه کوفه تصریح کرد: ما سالها بلکه قرنها با برادران اهل سنت زندگی برادرانه ای داشته ایم و این دوستی ها همچنان ادامه دارد، اهل سنت به بارگاهها اعتقاد دارند و این جنایت را دشمنان اهل بیت(ع) مرتکب شدند.

وی ادامه داد: عاملان انفجار سامرا تکفیریهایی هستند که همه را کافر می دانند و اسلام و مسلمانان از آنان و افکار گمراهشان بیزار هستند و از خداوند متعال می خواهم تا ملت عراق را یکپارچه کرده و وحدت صف آنان را مستحکم تر نماید./980/



ارسال نظرات