۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۹۴۷۶۶
مدیر کل اوقاف خراسان شمالی:

ترویج فرهنگ وقف نیازمند تلاش رسانه های گروهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان این که هیچ انفاقی بالاتر از وقف نیست، بر تبیین فرهنگ وقف و نقش آن در تعالیم اسلامی از سوی رسانه‌ها تأکید کرد.
وقف
حجت الاسلام رحیم مهدوی پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد با اشاره به فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی طی ماه محرم و سال جاری اظهار داشت: در این راستا 40 نفر از مبلغان طی دهه اول محرم به مناطق مختلف و روستاهای خراسان شمالی اعزام شدند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی برگزاری مسابقات تواشیح، اذان و اعزام به مسابقات کشوری، برگزاری مسابقات مرحله شهرستان قرآن کریم در آبان ماه امسال، شرکت یک هزار نفر در 4 گروه و در 4 رشته؛ ترتیل، حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم و همچنین برپایی مسابقات مفاهیم قرآن کریم و انتخاب 10 نفر از خواهران و برادران برای اعزام به مسابقات کشوری را از فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی طی امسال برشمرد.

وی همچنین از برگزاری مسابقات ترتیل و حفظ در 24 دی ماه جاری در خراسان شمالی خبر داد و گفت: این مسابقات در قالب حفظ دو نیم جزء، ‌5 جزء، 10 جزء و کل قرآن کریم در استان برگزار می‌شود که به سبب امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان به این روز موکول شده است.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور با تاکید بر جایگاه وقف در نظام اسلامی اظهار داشت: وقف حسنه جاریه است و انفاق مال در حقیقت خیرات فراوانی را برای انفاق کننده در پی دارد.

وی با بیان این که هیچ انفاقی بالاتر از وقف نیست، بر تبیین فرهنگ وقف و نقش آن در تعالیم اسلامی از سوی رسانه‌ها تأکید کرد و افزود: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی نقش وقف را در جامعه و زندگی افراد بیش از پیش تبیین کنند.

وی همچنین از برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی هنری وقف در بجنورد خبر داد و گفت: این جشنواره که در پنج بخش فرهنگی، هنری، آموزش‌ها و نشست‌ها، همایش و نمایشگاه برگزار خواهد شد با هدف ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف برپا می‌شود.

حجت الاسلام مهدوی‌پور گفت: تاکنون حدود 25 درصد به این جشنواره رسیده است که امید می‌رود تا پایان ماه جاری تعداد آثار رسیده افزایش یابد./966/ت302/س
ارسال نظرات