۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۹۴۸۴۵
آیت الله جوادی آملی:

اگر می خواهیم عالم شویم باید برای خدا درس بخوانیم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی، با بیان اینکه باید به اموری دل ببندیم که از بین رفتنی نباشد، گفت: اگر می خواهیم عالم شویم باید برای خدا درس بخوانیم و به علم خودمان عمل کنیم.
1/ آيت الله جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی روز چهارشنبه در درس تفسیر خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، در ادامه تفسیر سوره انبیا به تفسیر آیات پایانی این سوره مبارکه پرداخت.

وی با نامتناهی توصیف کردن قدرت الهی، اظهار داشت: این سخن وهن است که بگوییم فلان کار برای خدا آسان و فلان کار دیگر آسان تر است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه وعده الهی تخلف ناپذیر است، تاکید کرد: هر زمان که اراده خدا بر کار و امری تعلق گرفت بدون درنگ آن کار انجام می شود و تحقق می یابد و اگر قدرت نامتناهی است، فرقی بین کار سخت، آسان و آسان تر برای ذات اقدس اله وجود ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که در قرآن کریم هیچ مطلبی نیست که افراد ساده نفهمند، تصریح کرد: با وجود اینکه در قرآن کریم آیاتی هستند که حکما هم در آن مانده اند، اما همان مساله را قرآن در سوره ای دیگر در قالب تمثیل و قصه به قدری پائین آورده است که همه آن را می فهمند.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به آیه «و العاقبه للمتقین» تصریح کرد: با توجه به اینکه بینات الهی بسیار روشن و واضح است، در هر مقطعی از تاریخ روشن می شود که حق با کیست، در جریان امور دنیوی نیز این گونه است و پایان هر مقطع تاریخی به سود افراد با تقوا است.

وی با اشاره به روایتی، خاطرنشان کرد: اگر کسی برای خدا علم بیاموزد، تعلیم دهد و به دیگران بیاموزد می شود آیت الله العظمی، اگر می خواهیم عالم شویم باید برای خدا درس بخوانیم و به علم مان عمل کنیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه تاکید کرد: با ظهور امام عصر(عج) زمین از عدل و داد پر می شود.

وی گفت: باید به چیزی دل ببندیم که از بین رفتنی نباشد، تمام رنج و درد ما این است که به چیزهایی دل بسته ایم که به ما ارتباطی ندارد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات