۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۹۴۹۲۴
معاون پژوهش دانشگاه معارف اسلامی:

مدیریت پژوهش با ترسیم نقشه علمی جامع امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش دانشگاه معارف اسلامی، با بیان اینکه همگرایی موسسات پژوهشی می تواند تاثیر شگرفی در زمینه تولیدات علمی داشته باشد، اظهار داشت: برنامه های پژوهشی باید مکمل یکدیگر باشد و همسو با یکدیگر حرکت کند.
پژوهش


غلام حسین گرامی، معاون پژوهش دانشگاه معارف اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: مدیریت پژوهش از خود پژوهش به مراتب مهم تر است و متاسفانه دو نهاد حوزه و دانشگاه در بخش مدیریت پژوهش با مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت پژوهش دارای ابعاد گوناگونی است، گفت: پژوهش پروری و سوق دادن نظام آموزشی به تحقیق و بازکاوی علمی در سطوح گوناگون باید ترویج شود.

این محقق حوزوی با بیان اینکه متن محوری حتی در سطوح عالی حوزوی وجود دارد، گفت: اساتید سطح عالی حوزه علمیه باید با راهنمایی طلاب و ایجاد سوال و موضوع و همراهی مطلوب بکوشند تا طلابی پژوهشگر تربیت کنند.

وی بیان داشت: تعداد زیاد دانشجو وطلبه در یک درس مانع از هدایت بخشی استاد در مسیر علمی و پژوهشی می گردد.

گرامی با بیان اینکه ساماندهی مراکز پژوهشی و ساماندهی پژوهش‌ها باید از اولویت های کاری مسؤولان قرار گیرد، گفت: نبود یک سیستم جامع اطلاع رسانی موجب شده تا تعداد زیادی از تحقیقات با موازی‌کاری همراه شود و نتیجه‌اش تحقیقات تکراری غیر مفید شود.

وی تاکید کرد: امروز بسیاری از مراکز پژوهشی دارای مراکز هم عرض هستند اما به دلیل فقدان اطلاع‌رسانی مناسب از ساختار و کارکردهای یکدیگر بی اطلاع هستند.

معاون پژوهش دانشگاه معارف اسلامی بیان داشت: امروز جامعه ما دارای نیازهای فراوانی است که باید بر روی آن سرمایه گذاری و تحقیقات راهبردی و کاربردی تولید کرد.

وی با تاکید بر ضرورت ترسیم نقشه جامع پژوهشی اظهار داشت: باید بدانیم از کجا شروع می‌کنیم و چه راهی را طی کرده و باید در امر پژوهش به کجا برسیم.

وی بیان داشت: بدون نقشه جامع علمی، پژوهش ها در حکم تکه‌های پازلی هستند که از هم جدا افتاده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه همگرایی موسسات پژوهشی می تواند تاثیر شگرفی در زمینه تولیدات علمی داشته باشد، اظهار داشت: برنامه های پژوهشی باید مکمل یکدیگر باشند و همسو با یکدیگر حرکت کنند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات