۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۹۵۱۲۸
امام جمعه دزفول:

تبیین زیبایی های حجاب و عفاف بهترین راهکار برای ترویج آن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول حجاب را نماد اسلام خواند و گفت: به سبب این که حجاب به عنوان نماد اسلام در تضاد با فرهنگ غیر اخلاقی غرب است؛ از این رو دشمنان همواره با این اصل اسلامی مخالفت می کنند.
حجت الاسلام سيد محمد علي قاضي دزفولي، امام جمعه دزفول
حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجاب را یکی از نمادهای اسلامی مسلمانان خواند و گفت: دشمنان برای مبارزه با اسلام، اقدام با مخالفت با این اصل اسلامی و الهی می کنند.

امام جمعه دزفول عامل دیگر مخالفت های سران استکبار با حجاب را تضاد فرهنگ غربی با فرهنگ اسلامی خواند و بیان داشت: غرب همواره به زن نگاهی ابزاری دارد، در صورتی که نگرش اسلام به زن، ارزشی و انسانی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول افزود: به سبب این که اکنون موج گسترده ای از اسلام خواهی در جهان شکل گرفته است؛ از این رو دشمن تلاش بسیاری برای مقابله با این نماد و ارزش اسلامی کرده است.

وی به راهکارهای مقابله با پدیده بدحجابی اشاره و خاطر نشان کرد: آگاهی بخشی به نسل جوان به ویژه زنان مبنی بر این که «حجاب محدویت نیست، بلکه مصونیت از استفاده ابزاری از زن است»، بهترین راهکار مقابله با پدیده بدحجابی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اکنون حجاب پدیده ای جهانی است، به نقش روحانیان و حوزه های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: روحانیان باید جوانان را نسبت به حجاب و عفاف و تأثیر آن بر حفظ کرامت انسانی آگاهی بخشی داشته باشند تا جوانان با اراده و دیدگاهی روشن به این اصل مهم اسلامی روی آورند.

حجت الاسلام قاضی دزفول، دلیل بی‌توجهی برخی زنان به عفاف و حجاب را کم‌ توجهی مسؤولان و متولیان امور فرهنگی به این مسأله دانست و اظهار داشت: کم توجهی مسؤولان آثار زیانبار فردی، اجتماعی به دنبال خواهد داشت و می تواند به تدریج بنیادهای ارزشی و اخلاقی را سست و متزلزل کند؛ از این رو فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای شناخت زیبای های حجاب و عفاف، ما را در تبیین و تقویت هر چه بهتر راهکارهای اجرایی آن یاری می دهد./945/ت303/ص
ارسال نظرات