۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۹۵۲۵۴

نخستین کارگاه آموزشی خانواده ویژه طلاب اهل سنت استان های خراسان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین کارگاه آموزش خانواده، ویژه طلاب نومزدوج اهل سنت استان های خراسان، صبح امروز در مشهد برگزار شد.
نخستین کارگاه آموزشی خانواده ویژه طلاب اهل سنت استان های خراسان برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین کارگاه آموزش خانواده، ویژه طلاب جوان اهل سنت استان های خراسان، صبح امروز در مشهد برگزار شد.

در این کارگاه یک روزه که به منظور آشنایی با مسائل خانواده و راه های ارتباط مؤثردر آن در اردوگاه ثامن الحجج (ع) برگزار شد، دکتر طهان پور، از مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان درباره راه های برقراری این ارتباط و چگونگی تفاهم متقابل مطالبی ایراد کرد.

وی با اشاره به این که همه انسان ها به غذای روحی و روانی ابراز محبت نیازمندند، اظهارداشت: وفاداری و تعهد نسبت به یکدیگر و پرهیز از نگاه های آلوده از دیگر مسائلی است که همسران باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان این که احترامات متقابل، زندگی را شیرین می کند،‌ گفت: همسران باید کاشف و بیان کننده خوبی های خود باشند.دکتر طهان پور بر مشورت متقابل در زندگی تأکید و خاطرنشان کرد: نتیجه مشورت موجب تقسیم شادی ها و یا ناراحتی ها می شود.

وی بر نگرش زیبا به زندگی، ابراز دلتنگی برای یکدیگر، ارتباطات سازنده باهم و گوش دادن فعال به سخن طرف مقابل وارتباط چهره به چهره را از امور قابل توجه در رفتارهای متقابل زن و مرد عنوان کرد.

این مشاور حوزه، عیب جویی، سرزنش، تحقیر، تهدید، شکوه و گلایه را از آسیب های یک خانواده برشمرد و در ادامه گفت: طلاب جوان باید در زندگی و محیط اجتماع مخاطب شناس بوده و برای انتقال بهتر مفاهیم دینی و قرآنی با فضای روحی و روانی افراد آشنایی داشته باشند.

در ادامه این مراسم، مولوی توکلی، مدرس حوزه علمیه احناف تایباد، با بیان این که ازدواج سنت و امری آسمانی است، ابرازداشت: رحمت و مودتی که در قرآن به آن اشاره شده است، نشان می دهد که باید نسبت به یکدیگر با احترام رفتار کرد.

وی با بیان این که همسران عامل تسکین و آرامش یکدیگرند، یادآورشد: تربیت اولاد صالح یکی از این اهداف اصلی ازدواج می باشد.

مولوی توکلی افزود: والدین باید بر امور شرعی فرزندان خود دقت نمایند و به آنان قرآن کریم را تعلیم دهند.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی 77 زوج جوان طلاب اهل سنت استان های خراسان حضور داشتند./930/پ202/ص





ارسال نظرات