۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۹۵۸۲۴
اختصاصی رسا؛

بازتاب خبر نخستین عروسک اسلامی در رسانه های بیگانه

خبرگزاری رسا ـ انتشار خبر تولید نخستین عروسک اسلامی با عنوان فاطیما، سبب نگرانی رسانه‌های بیگانه‌ در عرصه ترویج کاربردی عفاف و حجاب شده است.
بازتاب خبر نخستین عروسک اسلامی در رسانه های بیگانه بازتاب خبر نخستین عروسک اسلامی در رسانه های بیگانه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اولین عروسک اسلامی با عنوان فاطیما به همت گروه فرهنگی هنری فام در تبریز تولید شده است.

در پی انتشار خبر تولید اولین عروسک اسلامی با عنوان فاطیما در خبرگزاری رسا و رسانه های دیگر داخلی، رسانه های بیگانه و ضدانقلاب موضع گیری کرده و حرکت گروه فام را در راستای سیاست های فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کردند.

رادیو فردا طی گزارشی در وب سایت خود با اشاره به عدم اقبال عروسک های دارا و سارا میان مردم ایران، خاطر نشان کرده است: این اولین بار نیست که با این پدیده رو به رو می شویم، سارا و دارایی که دستکم نام ایرانی داشتند، اما از عنوان « فاطمه » استفاده نکرده بودند.

رادیو فردا در این گزارش با اشاره به رونمایی از عروسک فاطیما در نمایشگاه عفاف و حجاب تبریز اذعان داشته که جمهوری اسلامی خودش را تا این حد متوجه کودکان و نوجوانان ایرانی به ویژه در مساله حجاب کرده است.

این رادیوی بیگانه در گزارش خود با تاکید بر آزادی های فردی، تولید این عروسک اسلامی را نوعی مقابله با تهاجم فرهنگی و عروسک های غربی تعبیر کرده است.

همچنین یکی از سایت های جمهوری آذربایجان این حرکت فرهنگی ایران را گامی برای مقابله با عروسک باربری دانسته است.

یکی از روزنامه های کویتی نیز با اشاره به برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در تبریز و رونمایی از عروسک فاطیما خاطر‌نشان کرده است: این عروسک در مقابل عروسک باربری آمریکایی تولید و در اختیار دختران ایرانی و مسلمان قرار می گیرد.

بنا بر این گزارش، خبرگزاری یونت (Ynetnews) وابسته به رژیم صهیونیستی در خبری از نمایشگاه عفاف و حجاب تبریز اعلام کرد: ایران نه تنها در مورد موشک های تولید داخل به طور خاص موفق بوده، بلکه عروسک های تولیدی خود را نیز به صورت اسلامی به بازار عرضه می کند.

گفتنی است، اولین عروسک اسلامی فاطیما به همت گروه فرهنگی هنری فام (فکرافزاران و ایده پردازان متعهد و متخصص ایران اسلامی ) در تبریز تولید شده است./935/ت301/س
ارسال نظرات