۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۹۶۰۸۶
آیت‌الله حیدری:

فرقه سازی و انحرافات دینی در اسلام خواست استکبار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر ضرورت داشتن بصیرت، اظهار داشت: برای مقابله با دشمن ابتدا باید دشمن را شناسایی کرد و نسبت به مقتضیات زمان و مکان راه‌های دفاع از دین را یافت.
آيت الله حيدري، امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته، در نشست موضوعی بررسی راهکارهای تعمیق باورهای دینی شهروندان اهواز به تفاوت زندگی انسان با حیوان اشاره کرد و گفت: مسائل فرهنگی و مذهبی موجب تفاوت بین انسان و حیوان هستند و نمی‌توان به این‌گونه مسائل به صورت تفننی نگریست.

آیت الله حیدری خاطر نشان کرد: انسان هنر تابناکی به نام دین دارد که این گوهر تابناک مورد تهاجم و یورش دشمن و در رأس آن‌ها شیطان قرار گرفته است ولی در عوض قرآن راهکار مبارزه با دشمن را نشان داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در ادامه با تاکید بر اهمیت مسایل فرهنگی، تصریح کرد: همه مسؤولان وظیفه دارند دستگاههای فرهنگی را مورد تشویق قرار دهند و دستگاه های فرهنگی مسؤولیت و رسالت بزرگی بر دوش دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برخی روایات و آیات قرآن کریم، مبنی بر ضرورت بصیرت و شناخت انسان برای دستیابی به حقیقت، اظهار داشت: در قرآن کریم بیان شده که انسان برای رسیدن به بصیرت نیازمند هدایت و راهنمایی است؛ از این رو ضرورت انجام کار فرهنگی در این خصوص احساس می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه خاطر نشان کرد: برای مقابله با دشمن ابتدا باید دشمن را شناسایی کرد و نسبت به مقتضیات زمان و مکان راه‌های دفاع از دین را یافت؛ هم‌اکنون جریانات بسیاری وجود دارد که به دنبال انحراف دین و مذهب شیعه است.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه یادآور شد: استعمار غربی سال‌هاست پروژه جنگ نرم را دنبال می‌کند تا با کشورهای اسلامی مبارزه کند؛ استکبار جهانی برای ایجاد فتنه از راه های مختلف قصد فریب مردم را دارند؛ یکی از ترفندهای دشمن، انحرافات دینی و فرقه‌سازی و دوری جستن از صراط مستقیم است.

وی در ادامه به تشریح جریاناتی که از سایر ادیان الهی، درون اسلام (اهل سنت افراطی و وهابی‌ها) و حتی درون مذهب شیعه بوجود آمده پرداخت و افزود: در برخی جریانات افرادی مدعی مهدویت یا مدعی ارتباط مستقیم با امام زمان می‌شوند که با تحقق و بررسی مشخص شده که همه از سوی استکبار جهانی هدایت شده و هدفشان ایجاد انحراف و اختلاف میان مسلمانان است.

آیت الله حیدری در پایان سخنان خود، ابراز داشت: با توجه به هجوم این جریانات دستگاههای فرهنگی باید این جریانات را شناخته و با شگردهای تبلیغاتی، فرهنگی، هنری و ورزشی به ترویج حق پرداخته و با استفاده از هنر اعتقادات مذهبی و مفاهیم دینی و ایمانی مردم تقویت کنند.

گفتنی است، نشست موضوعی بررسی راهکارهای تعمیق باورهای دینی شهروندان اهواز، شب گذشته بیست و نهم دی ماه، در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز برگزار شد/945/پ202/ص
ارسال نظرات