۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۹۶۰۹۰
آیت الله علم الهدی:

سفر رهبر معظم انقلاب به قم توطئه اصحاب فتنه را خنثی و دشمن را ناامید کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد در جلسه بررسی دستاوردهای سفر رهبر معظم انقلاب به قم با اشاره به برکات گسترده این سفر گفت: رهبر معظم انقلاب با سفر خود به قم همه حرکت‌های شیطانی فتنه‌گران را با سفر خود به قم از میان بردند و این بالاترین دستاورد سفر ایشان به قم بود.
آيت الله سيد احمد علم الهدي،‌ امام جمعه مشهد، آْيت الله سيد احمد علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، صبح امروز پنج شنبه در جلسه بررسی دستاوردهای سفر رهبر معظم انقلاب به قم، در مدرسه علمیه نواب مشهد گفت: سفر رهبر معظم انقلاب افزون بر بازدید گسترده از جریان رشد و تحول حوزه علمیه، در راستای مدیریت فتنه سال گذشته بود و تداوم این مدیریت، سفر رهبر انقلاب به قم را اقتضا کرد.

وی با دسته بندی جریانات فعال در حوزه علمیه، قم برخی از آنها را برشمرد و بیان کرد: از جمله این جریانات جامعه مدرسین است که شاگردان امام و دارای سوابق انقلابی بوده اند و اکنون نیز برخی از جوانان حوزه که در همان راستا تفکر و فعالیت دارند به این جمع اضافه شده اند، تشکل دیگر که به تازگی به وجود آمده، جمعی از اساتید و فضلای جوان حوزه علمیه اند که عمدتا کارگزار امور آموزشی حوزه هستند، جریان بعدی گروهی از فضلای روشن اندیش و روشنفکری دینی که عمدتا شاگردان حضرت آیت الله جوادی آملی هستند و به مقام ولایت و رهبر معظم انقلاب علاقه‌مندند.
 
وی در ادامه افزود: جریان دیگر، جریان اقلیتی است که بیش از این‌که تحت تأثیر مبانی دینی باشند، تحت تاثیر اندیشه‌های نوی جهانی هستند و در‌صدد تطبیق اندیشه‌های دینی با مبانی غربی هستند و در صورت عدم موفقیت نیز اندیشه‌های دینی را کنار می‌گذارند، در کنار همه اینها جریان دیگری نیز وجود دارد که جریان بیوت مراجع است که البته این غیر از مقام منزه و مهذب مرجعیت است و مقصود ما تشکیلات غیر سازماندهی حاشیه بیوت مراجع است، جریان دیگر نیز جریان اقلیت متحجر و واپسگرایی است که با تفکر دو قرن قبل زندگی می‌کنند و با هر حرکتی که بخواهد در حوزه صورت بگیرد و با روش های قبلی منافات داشته باشد، مبارزه می کنند و این مطلب در اندیشه سیاسی آنان هم تاثیر گذاشته است.

ستاد حوزه علمیه مشهد افزود: در جریان فتنه که مقام معظم رهبری آن را از قبل از فتنه مدیریت کردند و تنها کسی که فتنه را مدیریت کردند خود مقام معظم رهبری بودند و بقیه هیچ سهمی در این زمینه نداشتند. اگر هم کسی نقش موثری داشت به عنوان سرباز ولایت به وسط میدان آمده بود و چشمش به رهبر معظم انقلاب بود و خودش تدبیر و مدیریتی نداشت.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سال 87 و قبل از شروع زمزمه انتخابات در میان مردم و هشدار به سیاسیون در مورد بازی در زمین دشمن، گفت: رهبر انقلاب این چنین فتنه را پیش بینی کرده بودند و در حال مدیریت آن بودند و تا الان نیز این مدیریت از سوی ایشان ادامه دارد.

آیت الله علم الهدی شکست کامل جریان فتنه را در 9 دی و بعد هم 22 بهمن دانست و افزود: بعد از این تاریخ عوامل فتنه منزوی شده و به گوشه ای خزیدند و در عرصه سیاسی شکست خورده و به بیرون رانده شدند، اما آنها از آن زمان تاکنون در حال پیگیری دو برنامه هستند که یکی برنامه های جریان فتنه در داخل و دیگری کارگزاری تصمیمات مدیریت خارجی جریان فتنه است.

وی تلاش برای حضور دوباره در صحنه سیاسی را یکی از این برنامه ها دانست و اظهار داشت: آنها تلاش دارند این انزوای سیاسی را از بین ببرند و نفرت عمومی از خود را کاهش دهند. از سوی دیگر نیز بخش خارجی جریان فتنه که عوامل داخلی کارگزار فرامین آنها هستند به دنبال تقابل با رهبری و ولایت بوده و هستند.

امام جمعه مشهد تلاش برای ایجاد جریانی بر ضد نظام از درون حوزه را تحلیل و برنامه جریان فتنه عنوان کرد و گفت: این افراد با بررسی جریان های درون حوزه به این نتیجه رسیدند که دو جریان قطعا زمینه مقابله با نظام و ولایت را دارد، یکی جریان متحجر که با هر اقدامی در راستای سیاست و انقلاب مخالف است، جریان دوم نیز، جریان روشن اندیش غرب گرا است که هم اکنون نیز در مقابل نظام و رهبری قرار دارد و به دنبال ایجاد جریانی التقاطی با صبغه دینی و روحانیت است.

وی اضافه کرد: به گمان آنها دو جریان دیگر از جریانات حوزوی نیز قابل بازسازی و استفاده است. یکی جریان روشنفکر دینی حوزه که اینها علی رغم حمایت از نظام و رهبری به صورت معمول، در جریان فتنه، ژست آکادمیک گرفتند و کنار ایستادند و این مسئله جریان فتنه را برای استفاده از این جریان به طمع انداخت. جریان دیگر نیز جریان سازمان نیافته بیوت مراجع بود که چون استفاده از جایگاه منیع و مهذب مراجع برای آنها قابل استفاده نبود و تشکیلات بیوت مراجع نیز سازمان نیافته است، آنها تلاش کردند با استفاده از برخی عوامل از درون آن برای مقابله با رهبری اقدام کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تلاش جریان فتنه برای استفاده از جریان اساتید جوان برای قرار دادن آنها در راستای مطالبات رهبر انقلاب نیز اشاره کرد و بیان کرد: آنها تلاش داشتند صدای کوبنده ای از درون حوزه برای مقابله با رهبری بلند کنند که از ابتدای سال 89 تلاش خود را شروع کردند.

وی با اشاره به تاثیر فعالیت های برخی از این جریانات یادآور شد: وقتی خبر سفر رهبر انقلاب به قم اعلام شد برخی افراد خواستار تاخیر انداختن در این سفر و ایجاد آمادگی در حوزه و مردم برای آن بودند. اما رهبر انقلاب با دید حکیمانه خود تشخیص دادند که همین زمان برای سفر مناسب است.

امام جمعه مشهد افزود: رهبر معظم انقلاب با سفر خود به قم تمامی این حرکت های شیطانی را با سفر خود به قم از میان بردند و این بالاترین دستاورد سفر ایشان به قم بود. دیدارهای مراجع با رهبر معظم انقلاب به گونه ای بود که اگر حرکتی در حاشیه آن قرار بود صورت بگیرد، زمینه آن هم از میان رفت و جریان اساتید جوان حوزه نیز وابسته و دلداده ولایت شدند.

وی به شرح برخی دیدارهای مراجع با رهبر انقلاب پرداخت و بیان کرد: حضرت آیت الله شبیری زنجانی که برخی حرف و حدیث ها در مورد رابطه ایشان و رهبر انقلاب مطرح بود، در روز اول حضور رهبر معظم انقلاب در قم با ایشان دیدار کردند و از اینشان نقل شده که در گفته اند رهبر انقلاب از برخی مراجع موجود در قم اعلم هستند که این حرف از زبان یک مرجع تقلید سابقه دار بسیار با معنی است.

استاد حوزه علمیه مشهد افزود: این بزرگترین دستاورد این سفر بود که دشمن را برای همیشه ناامید کرد که حوزه علمیه بستری برای توطئه ضد نظام و ضد ولایت قرار گیرد./914/پ201/س
ارسال نظرات