۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۹۶۱۳۷
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی:

انقلاب اسلامی مولود حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به رابطه متقابل حوزه و نظام اسلامی، از حوزه های علمیه به عنوان خاستگاه انقلاب یاد کرد و تعامل این دو را امری مهم و حیاتی ارزیابی کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمين محمود رضا جمشيدي
حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، رییس کارگروه حوزه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از استقبال بسیار خوب اساتید، کارشناسان و مسؤولان اجرایی نهادهای حوزوی از این کارگروه و مشارکت آنان خبر داد.

وی با اشاره به برنامه های این کارگروه بیان داشت: در کارگروه حوزه و نظام هفتمین اجلاسیه رسمی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که روز پنج شنبه در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد، اصل ضرورت تعامل حوزه و نظام و تبیین این رابطه مورد بحث قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهار داشت: در یک شور جمعی همه اعضای کارگروه حوزه و نظام بر این مطلب که حوزه خاستگاه نظام است اتفاق نظر داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: نظام مقدس اسلامی ایران مولود حوزه های علمیه است، حوزه خاستگاه نظام به شمار می رود و در حقیقت نظام تمکنی برای اقامه اهداف بلند حوزه های علمیه به شمار می رود.

وی ابراز داشت: اعضای کارگروه حوزه و نظام جامعه مدرسین همگی بر ضرورت تعامل حوزه و نظام تاکید و حوزه های علمیه را خاستگاه اصلی نظام ارزیابی کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: در این کارگروه همچنین راجع به نقشه راه تعامل نظام با حوزه های علمیه بحث و تبادل نظر شد و حاضران دیدگاه های خود را در خصوص مسائل مختلف بیان کردند.

رییس کارگروه حوزه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: اعضای حاضر در این کارگروه همچنین توافق کردند با توجه به اهمیت این مساله دو روز کاری دیگر را هم به این موضوع اختصاص دهند و جلسات این کارگروه تا زمان برگزاری هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز ادامه خواهد یافت. /924/ت302/ص
ارسال نظرات