۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۹۶۳۷۱
بخش دوم/ سید حسن نصر الله:

اتهام ایرانی سازی لبنان توسط حزب الله، اتهامی صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل حزب الله لبنان اتهام انجام پروژه شیعه سازی، فارسی سازی و ایرانی کردن لبنان را اتهامی از سوی رژیم صهیونیستی خواند و گفت: این اتهامات از زمان آغاز مقاومت وجود داشته و ما به آن اهمیتی نمی دهیم.
سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله لبنان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان امشب در سخنان تلویزیونی خود در مورد دولت آتی لبنان، به دخالت کشورهای غربی در این امر اشاره کرد و گفت: آنچه امروز صورت می پذیرد تخریب مقاومت است و ما نمی توانیم اجازه این کار را بدهیم و ترور سیاسی مقاومت را تحمل کنیم.

وی افزود: ما صریحا می گوییم بر اساس روند دموکراتیک دولت را ساقط کردیم و نباید مخالفان به ترور سیاسی و تخریب روی آورند. امروز اسرائیل خواب استیلا بر لبنان را می بیند.

دبیر کل حزب الله اظهار داشت: کشورهای مختلفی در روزهای گذشته اعلام کرده اند که به قوانین لبنان احترام می گذارند، سوال من این است که اگر مشاوره های انتخاب نخست وزیر فردا و پس فردا به نتیجه رسید، آنها چه رفتاری از خود بروز خواهند داد. این را هم بگویم که تمامی پایتخت های عربی در روزهای گذشته رایزنی های زیادی را در این زمینه داشته اند.

وی اضافه کرد: سوال من این است که اگر کسی غیر از سعد حریری به نخست وزیری انتخاب شد آیا کسانی که عنوان می کنند به قوانین لبنان احترام می گذارند این امر را خواهند پذیرفت و یا بار دیگر سعی در کار شکنی می کنند.

سید حسن نصرالله، اسرائیل را عامل اصلی اتهامات و تخریب مقاومت خواند و گفت: اسرائیل به دنبال مسایلی است که سیطره بر لبنان را به دست آورد. اتهاماتی مانند اینکه مقاومت به دنبال پروژه ای ایرانی و شیعی است و تهمت های فارسی سازی، شیعه سازی و ایرانی سازی لبنان توسط حزب الله در ادامه تهمت ها و تخریب هایی است که بر ضد مقاومت صورت می گیرد و از وقتی که حزب الله وارد کارزار شده است این گونه تهمت ها وجود داشته و ما به آن اهمیتی نمی دهیم.

وی بیان کرد: به اعتقاد ما اگر کسی به نخست وزیری انتخاب شد که مقاومت و 8 مارس هم از آن حمایت کرد باید بگویم که می تواند لبنان را حفظ کرده و اداره کند.

دبیر کل حزب الله افزود: برخی ها در این روزها مطالب سخیفی اظهار کرده اند که اگر سعد حریری نخست وزیر نشود لبنان چنین می شود و اهل سنت چنان می شوند که باید بگویم ما از نخست وزیر سنی که از لبنان حمایت کند و از گروه ها حمایت کند، را موجب فخر لبنان می دانیم و از آن حمایت می کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: من معتقدم امشب ما می توانیم در ادامه رایزنی ها به گزینه نخست وزیری دست یابیم و امور را به سمت صحیح پیش ببریم و امیدوارم گروه های سیاسی بتوانند کسی را که منافع لبنان را پیش ببرد، انتخاب کنند. /914/پ201/گ
ارسال نظرات