۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۹۶۷۲۹
فردا؛

نشست علما و روحانیان شیعه و اهل سنت خراسان رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست مشترک علمای شیعه و اهل سنت، دهم بهمن در تربت ‌جام برگزار می‌‌شود.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست مشترک علما و روحانیان شیعه و اهل سنت خراسان رضوی با حضور دویست نفر از علما و روحانیان شیعه و اهل سنت استان برگزار می ‌شود.

در این نشست حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌ الهدی، معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی به ایراد سخن خواهند پرداخت.

این نشست هرساله با هدف ایجاد تعامل و ارتباط بین علمای شیعه و سنی، تقویت تفکر تقریب و همگرایی بین علمای فریقین پیرامون وحدت برگزار می‌شود.

فراهم‌کردن بستری مناسب برای ارائه نظرات و اندیشه‌های تقریبی و پیشگیری از سوء تفاهمات بین علما و مذاهب اسلام از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

از‌ موضوعات مقالات این همایش می‌توان به وحدت از منظر قرآن، سنت و عقل، سیره عملی اهل بیت(ع) در ایجاد و تحکیم وحدت، نقش علمای اسلام در تعمیق مبانی وحدت اسلامی، نقش انقلاب اسلامی در بیداری ملت‌های مسلمان، آثار و برکات نویدبخش وحدت امت اسلام، راهکارهای عینی تعامل بین پیروان مذاهب اسلامی، وحدت از دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، نقش حوزه و دانشگاه در تقویت و شکوفایی اتحاد اسلامی، نقش رسانه ها در تحکیم و ترویج وحدت بین پیروان مذاهب اسلامی اشاره کرد.

گفتنی است، نشست مشترک علما و روحانیان شیعه و اهل سنت خراسان رضوی فردا دهم بهمن ماه در تربت جام برگزار می‌ شود./934/پ202/س
ارسال نظرات