۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۹۶۸۸۹
در آستان علی بن مهزیار اهوازی؛

نخستین همایش آموزشی خادمان بقاع و اماکن متبرکه خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رساـ نخستین همایش آموزشی خادمان بقاع و اماکن متبرکه، در آستان علی بن مهزیار(ع) اهواز برگزار شد.
گنبد حرم مطهر علي بن مهزيار اهوازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین همایش آموزشی خادمان بقاع و اماکن متبرکه خوزستان، روز گذشته در آستان علی بن مهزیار اهوازی(ع) از سوی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالرضا حسینی فرد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در این همایش جایگاه خادمان را جایگاه انبیاء الهی خواند و بیان داشت: فرمان خداوند متعال به حضرت ابراهیم(ع) مبنی بر نظافت خانه خدا، جایگاه خادمان را نشان می دهد؛ بنابراین جایگاه خادمان بقاع و اماکن متبرکه، جایگاه انبیاء الهی است.

همچنین حجت الاسلام روح الله شریفی، مدیر بقاع و اماکن متبرکه خوزستان به بیان سخنان در خصوص نقش خادمان در ایجاد فضایی بانشاط، عطرآگین و توأم با معنویت پرداخت و گفت: خادمان نقشی بی بدیل در بقاع و اماکن متبرکه بر عهده دارند که به سبب عدم رعایت وضعیت مناسب مورد انتظار زائران، این همایش را برای نخستین بار برگزار کردیم.

مدیر بقاع و اماکن متبرکه خوزستان همچنین به برخی از مزایایی که با همت دولت به خدام تعلق می گیرد اشاره و خاطر نشان کرد: خوشبختانه به همت دولت کریمه نه تنها مشکل بیمه حل شده است، بلکه به زودی مسأله مسکن خادمان بقاع و اماکن متبرکه برطرف خواهد شد.

گفتنی است در ابتدای این همایش، حجت الاسلام جعفری، استاد حوزه و دانشگاه به بیان برخی احکام ویژه اماکن متبرکه پرداخت./945/پ202/ص

ارسال نظرات