۱۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۹۷۱۶۹

امام جمعه اهواز نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به فرا رسیدن دهه خجسته فجر و همچنین نزدیک شده به برگزاری یادواره 183 شهید طلبه و روحانی استان خوزستان، نقش روحانیان در دوران های مختلف انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان، امام جمعه اهواز
آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حضور گسترده روحانیت قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: طلاب و روحانیان حوزه های علمیه توانستند با ایستادگی در برابر دوران رژیم پهلوی و همکاری و وحدت با مردم انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رسانند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، حضور روحانیان در جبهه های نبرد حق علیه باطل را چشم گیر و ستودنی خواند و تصریح کرد: روحانیان با حضور در جبهه ها، به همه اقشار جامعه و رزمندگان درس ایثار و جوانمردی و از خود گذشتگی آموختند که موجب ایجاد جرقه ای در بین مردم و به تبع آن سرازیر شدن جوانان و نوجوانان به سوی جبهه ها شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به نقش برگزاری یادواره های شهدا در ترویج فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به این یادواره ها و آشنایی آنها با اعمال و رفتار پسندیده شهدای روحانی، دلگرم شدن مردم نسبت به آینده انقلاب اسلامی ایران و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به واسطه بیان آموزه های امام و شهدای هشت سال دفاع مقدس، از مهم ترین ثمرات برگزاری یادواره های امام و شهدا است.

امام جمعه اهواز، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «زنده نگه داشتن یاد امام و شهدا کمتر از خود شهادت نیست»، گفت: تجلیل از شهدا در یادواره های امام و شهدا موجب تجلیل از آنها می شود که این مسأله تأثیر بسزای در آشنایی مردم با خاطرات، وصیت نامه و زندگی نامه های آنان می شود.

استاد برتر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به اهداف برگزاری یادواره های شهدای روحانی، خاطر نشان کرد: برگزاری یادواره های شهدای روحانی در گرو ادامه دادن راه امام و شهدا است و ادامه دادن راه آنها یعنی بیزاری و اعلام براعت از مستکبران، پشتیبانی از رهبر معظم انقلاب و کمک به سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله موسوی جزایری در پایان با بیان این که برگزاری یادواره های شهدای روحانی، تأثیر بسزایی در زنده نگه داشتن یاد امام و شهدا است، گفت: برگزاری این گونه یادواره ها نه تنها موجب آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت می شود، بلکه سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان نسبت به منحرف کردن آحاد جامعه از راه نظام و انقلاب می شود./945/ت302/ص
ارسال نظرات