۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۹۷۲۳۸
امام جمعه خوی :

حکومت آمریکایی مصر چاره ای جز تسلیم در برابر خواسته های مردم ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری در خطبه های نمازجمعه خوی با اشاره به قیام مردم مصر علیه حکومت آمریکایی حسنی مبارک گفت: مزدوران آمریکایی مصر و ایادی استکبار چاره ای جز تسلیم شدن در برابر خواسته های به حق مردم مسلمان مصر ندارند.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امروز در خطبه های نمازجمعه شهرستان خوی با اشاره به قیام های مردمی در چند کشور اسلامی به ویژه قیام مردم مصر علیه حکومت آمریکایی حسنی مبارک اذعان داشت: این بیداری اسلامی دیگر قابل کنترل برای حکومت های دست نشانده و استکبار جهانی نیست و آنان چاره ای جز تسلیم شدن در برابر خواسته های به حق مردم مسلمان ندارند.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: روزی برسد که مسلمانان با همین خشم کوبنده، آمریکا و هم پیمانانش را از دو کشور اشغال شده عراق و افغانستان با ذلت تمام بیرون برانند.

خطیب نمازجمعه خوی در ادامه این قیام ها و مبارزات مظلومان علیه ظلم و بیدادگری حکومت های استبدادی و استعمارگران را نویدی بر نزدیکی ظهور منتقم اصلی حضرت امام عصر(عج) ارزیابی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالگرد شهادت امام رضا(ع) با اشاره به منابع حدیثی به بیان نمونه هایی از ستم خلفای بنی عباس نسبت به امام رضا(ع) پرداخت و گفت: ظلم و جنایت بنی عباس نسبت به خاندان رسول خدا(ص) اگر بیشتر از بنی امیه نباشد، کمتر نیست.

حجت الاسلام شکوری با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به روز«قرآن، عترت و انتظار فرج» اظهار داشت: بهترین منبع در وجوب تمسّک به فرهنگ اهل بیت(ع) و ضرورت بازگشت به تعالیم قرآن، حدیث«ثقلین» است که متواتر در میان فریقین مطرح شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رهبر کبیر انقلاب با تمسک به قرآن و عترت توانست استبداد و استعمار را شکست داده و نظام جمهوری اسلامی را مستقر کند.

رییس حوزه علمیه خوی در بخش پایانی سخنان خود از همه اقشار جامعه و همیشه در صحنه درخواست کرد: همانند سال های گذشته بلکه پرشور از قبل به وظیفه انقلابی خود که همان حضور گسترده و معنادار در راهپیمایی 22 بهمن است نهایت عنایت را داشته باشند./ 938/پ202/س
ارسال نظرات