۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۹۷۲۷۹
امام جمعه مشهد:

بیداری ملت های جهان، دستاورد اصلی انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد، دستاورد اصلی انقلاب اسلامی ایران را بیداری ملت های جهان عنوان کرد و گفت: خیزش عظیم کشورهای اسلامی در مقابله با استکبار که این روزها شاهد آن هستیم بیانگر همین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است.
آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های این هفته نماز جمعه این هفته مشهد که در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و در جمع زائران و مجاوران حریم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: هر چه از انقلاب اسلامی بیشتر می گذرد به دستاورد تازه تری نسبت به این انقلاب پی می بریم.

وی با بیان اینکه دستاورد انقلاب اسلامی ایران تنها تعالی، پیشرفت و کسب موقعیت های اقتصادی، سیاسی و ... جامعه نیست، بیان داشت: دستاورد اصلی انقلاب اسلامی ایران، بیداری ملت های جهان است.

آیت الله علم الهدی خیزش عظیم کشورهای اسلامی در مقابله با استکبار را بیانگر همین دستاورد انقلاب ایران عنوان کرد و افزود: مقابله مردانه و غیورانه کشورهای اسلامی با استکبار جهانی بیانگر نقش اصلی انقلاب اسلامی در هدایت ملت های جهان علیه ظلم و ستم است.

کشورهای اسلامی از نبود یک رهبر رنج می برند

وی بیان داشت: مشکلی که امروز در خیزش کشورهای مسلمان به چشم می خورد این است که این کشورها از نبود یک رهبر رنج می برند، لذا شاهد هستیم در عین حال که به پا خواسته و مقابله کرده اند، دلهره نیز دارند زیرا هراس دارند، مبادا استکبار از راه دیگر وارد شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اکنون می فهمیم انقلاب اسلامی ایران چگونه زمینه ساز انقلاب حضرت مهدی(عج) است، ابراز داشت: رسالت انقلاب ایران، بصیرت افزایی به دنیا است البته این بصیرت افزایی به سرمایه گذاری نیاز دارد که تاکنون این سرمایه گذاری صورت گرفته است.

فرزندان ایران شهید شدند تا مسلمانان سایر ملت ها بیدار شوند

وی خطاب به خانواده شهدا، خاطر نشان کرد: خون بهای فرزندان شما تنها در ابقای نظام اسلامی و انقلاب نبوده بلکه خون بهای شهدا در بیداری و خیزش جهانی اسلامی به چشم می خورد. شهدا شهید شدند تا مسلمانان سایر ملت ها بیدار شوند.

محور مظلومیت همه ائمه(ع) بصیرت افزایی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه محور مظلومیت همه ائمه(ع) بصیرت افزایی بوده است، بیان داشت: تمام مصائبی که ائمه(ع)، به جان خریده و رنج های بسیاری را تحمل کردند به دلیل بیداری مردم و شناخت آن ها از اسلام بود تا مردم به مستبدان باج ندهند لذا در این راه مظالم و شداید بسیاری را تحمل کردند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام رضا(ع)، رسالت ایشان و حرکتشان به خراسان را بصیرت افزایی عنوان کرد و اظهار داشت: ائمه(ع) عزیزترین افراد خود را به مسلخ درد و رنج کشاندند و به مقابله با ظلم و ستم رفتند که این امر اهمیت بصیرت افزایی را نشان می دهد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: امام رضا(ع) تا جایی برای بصیرت افزایی سرمایه گذاری می کند که مامون با شگردی شیطانی ایشان را به اسم حکومت به خراسان می آورد تا بعد از امام، خلیفه نصب شده پس از امام باشد و امام برای بیداری مردم حضور در خراسان را می پذیرند./934/پ201/ص
ارسال نظرات