۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۹۷۴۵۳

نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران با حضور آیت الله طبرسی در ساری گشایش یافت.
نمايشگاه کتاب مازندرن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران، امروز با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار و معاون فرهنگی وزیر ارشاد، در ساری گشایش یافت.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی استان محسوب می شود که همزمان با جشن های پیروزی انقلاب در استان آغاز به کار کرده است.

وی افزود: این نمایشگاه با استقبال گسترده مازندرانی ها همراه است و نقش مهمی در تعامل خانواده ها با فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ایفا می کند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: این نمایشگاه جریان ساز توجه افکار عمومی در مازندران به کتاب محسوب می شود و تازه های نشر را به مخاطبان عرضه می دارد.
 
حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به نقش رسانه ها برای رونق هرچه بیشتر نمایشگاه کتاب مازندران گفت: اهالی رسانه باید با انعکاس و اطلاع رسانی وسیع پیرامون این رویداد، جشن بزرگ کتاب را در جشن سالگرد پیروزی انقلاب رقم بزنند.

وی در ادامه با بیان این که مسؤولان استان و شهرستان ها باید زمینه حضور گسترده مردم فرهنگ دوست مازندران را در این نمایشگاه فراهم کنند، از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران برای تحقق این رویداد بزرگ قدردانی کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که نمایشگاه کتاب مازندران با 400 غرفه و حضور 350 ناشر در ساری آغاز به کار کرده است، افزود: 700 ناشر برگزاری حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده بودند.

وی همچنین از تخفیف 40 درصدی برای این نمایشگاه خبر داد و ادامه داد: 20 درصد تخفیف‌ها از سوی ناشران، 10 درصد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ده درصد نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران اعمال می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر این که نمایشگاه از ساعت 9 صبح تا 19 عصر میزبان علاقه‌مندان است، خاطرنشان کرد:  ایستگاه نقاشی، سرای قلم، قصه‌گویی و برگزاری جشن‌های عصرانه به مناسبت دهه مبارک فجر برای بازدیدکنندگان از بخش‌های جنبی این نمایشگاه است. 

گفتنی است، نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران از امروز تا23  بهمن در ساری، کیلومتر هفت ساری ـ نکا میزبان علاقه‌مندان خواهد بود./950/پ202/س

ارسال نظرات