۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۹۷۵۳۷
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

تسهیل در امر پاسخ گویی و ایجاد فضاهای جدید پاسخگویی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: اگر در جامعه دینی مراکز پاسخ گو کم باشد نشان می دهد که پاسخ کم است و این امر نشانه دین مداری ضعیف است.
حجت الاسلام و المسلمين احمد مبلغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی،‌ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در آیین افتتاح سامانه پاسخ گویی پیام کوتاه مرکز ملی پاسخ گویی دینی گفت: وجود دغدغه دینی شاخصی برای دینی بودن جامعه است و هر مقدار پرسش دینی در جامعه ما وجود داشته باشد به همان میزان گرایشات دینی بوجود خواهد آمد.

وی در ادامه افزود: جست و جوگری حس لاینفک همه انسان ها است و مردم همواره با دغدغه های دینی به دنبال کشف مسایل و مشکلات دینی خود بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مبلغی ابرازداشت: شاخص یک جامعه دینی بستگی به میزان پرسش و کثرت پرسش نسبت به مسایل دینی است و اگر این امر نباشد جامعه از نظر دینی در سطح پایینی قرار خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: وجود دغدغه دینی شاخصی برای دینی بودن جامعه است هر مقدار پرسش دینی در جامعه ما وجود داشته باشد به همان میزان گرایشات دینی وجود خواهد داشت.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یادآور شد: باید به ایجاد دغدغه دینی همت کنیم و برای دینی کردن جامعه باید به این امر توجه داشته باشیم و راهکارهایی شناسایی وعملی شود تا جامعه دارای دغدغه دینی بشود.

وی هنر پاسخ دهندگان در مراکز پاسخ گویی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود :پاسخ گو باید با کسانی که دغدغه های میانی دارند تماس برقرار کند و اگر مرکز ملی پاسخ گویی و مشابه آن نباشد نمی توانیم صاحبان دغدغه های میانی را پاسخ گو باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین مبلغی تصریح کرد: تسهیل در امر پاسخ گویی و ایجاد این فضا ضرورتی اجتناب ناپذیر است و تلاش در جهات ایجاد بستر و سامانه های پاسخ گو امری واجب برای جامعه ما به شمار می رود.

وی ادامه داد: اگر در جامعه دینی مراکز پاسخ گو کم باشد نشان می دهد که پاسخ کم است و این امر نشانه دین مداری ضعیف است.

این پژوهشگر حوزوی وجود پاسخ های از پیش آماده شده ، ایجاد امکانات در راستای تسریع در پاسخ گویی وایجاد سهولت در بیان و ارایه پاسخ به سؤال کننده را از ویژگی های مهم مراکز پاسخ گووی به سؤالات دینی ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: پاسخ گویی با استفاده از پیام کوتاه امری بین المللی است و نیاز به تعریف و طراحی عظیمی دارد که در این صورت ارایه پاسخ های مطلوب را در حد زیادی تامین خواهد کرد./919/پ201/ص

ارسال نظرات