۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۹۷۶۷۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ همایش روحانیان شهرستان اسکو و تجلیل از دو شاعر برجسته آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه این استان است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با دهه فجر همایش روحانیان و طلاب شهرستان اسکو برگزار شد.

حجت الاسلام منیب راد، امام جمعه اسکو در سخنانی با اشاره به تحولات اخیر کشورهای اسلامی اظهار داشت: اگر امروز شاهد اسلام گرایی ملل آزاده جهن و بازگشت به فطرت پاک بشری هستیم، همه در سایه انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی خطاب به طلاب و روحانیان تصریح کرد: با تشریح نقش روحانیت و حوزه های علمیه در پیروی انقلاب اسلامی مردم را به مطالعه و تحقیق در برکات انقلاب اسلامی تشویق کنید.

همچنین حجت الاسلام رضا علیزاده، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اسکو با اشاره به انقلاب مردم مصر و تونس، این تحرکات را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: 32 ختم قرآن به مناسبت سی و دومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی در اسکو اجرا خواهد شد.

دو شاعر برجسته آذربایجان شرقی تجلیل شدند

علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل فانی تبریزی و جلال محمدی گفت: شاعرانی چون شهریار، داداش زاده و محمدی مایه مباهات و افتخار خطه آذربایجان هستند.

پرویز آژیده، معاون سیاسی – امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز، دهه ی فجر را نماد قدرت و مذهب مردم ایران دانست و افزود: در بسیاری از انقلاب ها، قدرت های خارجی اعمال نفوذ کرده اند؛ اما انقلاب اسلامی ایران جزو معدود اعتراض هایی است که بر علیه این قدرت ها و اساس آن بر اعتقاد به خدای متعال و اسلام بود.

کتابخانه های مساجد و مدارس باید تقویت شود

امام جمعه شهرستان کلیبر بر تاسیس، تقویت و گسترش کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد و همچنین کتابخانه های مدارس تاکید کرد.

حجت الاسلام سید حسن موسوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کلیبر گفت: انسان ها به واسطه داشتن فرهنگ از سایر موجودات متمایز می شوند و به واسطه وجود فرهنگ است که آداب و رسوم نسل های قبلی به نسل های بعد انتقال می یابد.

وی افزود: پیامبر برای تکمیل مکارم اخلاق آمده بود و ائمه ادامه دهنده هدف و راه آن بزرگوار بودند و در زمان غیبت نیز این امر بر عهده ولی فقیه که سکناندار آن است، می باشد.

حجت الاسلام موسوی، فرهنگ ما را یکی از نکات قوت ما برشمرد و ابراز امیدواری کرد: امید که فرهنگ عمومی ما با مبانی اسلامی خود را وفق داده و آموزه های های والای مبانی اسلامی و ائمه اطهار را سرلوحه خود قرار دهد.

وی با تاکید بر گسترش، تجهیز، تاسیس و تقویت کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد و مدارس افزود: در برهه زمانی حاضر که شرایط حساسی در جامعه حاکم است، باید افکار ائمه و آموزه های دینی این بزرگواران با ابزارهای مختلف گسترش یابد که وجود مجموعه های فرهنگی در مساجد از جمله مهم ترین ابزار برای گسترش آموزه های دینی در بین جوانان است.

یادواره شهدا ی مسجد امام حسن تبریز برگزار می شود

یاواره شهدای پایگاه شهید پر زور مسجد امام حسن(ع) منطقه یکه دکان تبریز با حضور امت شهید پرور، خانواده شهدا و مسؤولان استانی امروز بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

به گفته مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری فتح المبین مسجد امام حسن مجتبی‌(ع) سخنرانی سردار پورجمشیدیان فرمانده سپاه عاشورا و خاطره‌گویی رحیم صارمی مسؤول تفحص شهدای سپاه عاشورا از مهمترین برنامه های یادواره شهدای پایگاه مقاومت شهید پرزور خواهد بود.

گفتنی است یادواره شهدای پایگاه مقاومت شهید پر زور مسجد امام حسن مجتبی به همت پایگاه مقاومت شهید پرزور و کانون فرهنگی هنری فتح المبین این مسجد با همکاری بنیاد شهید شهرستان تبریز، سپاه عاشورا، نیروی انتظامی آذربایجان شرقی، شهرداری تبریز و ستاد برگزاری یادواره سرداران پر زور برگزار می شود./935/د102/س
ارسال نظرات